W
Såg att silvan eller vad det var sålde ut en elektrisk kedjeslip för att slipa motorsågkedjan med och blev såklart lite sugen på en sådan. Är det någon som testat en elektrisk slip och isåfall funkade det bra?
Tycker det är bra tråkigt att manuelt slipa kedjan och ett elverktyg till e ju inte fel för den delen heller men är det ren skit så får det ju vara.
Några omdömmen?
 
Nu vet jag inte vilken variant av elektrisk kjedjeslip du har tittat på, men jag har jobbat lite med dylika maskiner i mitt tidigare liv som skogsmaskinförare. Våran slipmaskin använder enbart för att slipa skördarkjedjor med, då resultatet inte blev tillräckligt bra för vanliga motorsågar.

Nu är det ju möjligt att dagens kjedjeslipar har genomgått en teknisk revolution sedan jag höll på även om jag håller det för otroligt, men enligt mina erfarenheter får du bättre slipade på ungefär samma tid (för att inte tala om hur mycket billigare) med manuell slipning.
 
Vet ju inte riktigt hur denna ser ut.
Jag har den från Swedol och den funkar utmärkt. När man väl fått inställingen rätt funka det jätte bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.