Har stött på ett problem. Har dragit halvhårda kromade rör (utanpåliggande) i tvättstugan har använt "vatette "klämringskopplingar och stödhylsa, när jag har dragit åt kopplingen enligt anvisningar så är klämmringen fortfarande lös. Kan snurra på alla. Och ett gäng av dom kunna jag tillåmed dra av?? Och stödhylsan kan jag dra ut!

Så min lösning blev att dra dom lite extra rätt mycket tycker jag tills dom nöp. Nu sitter allt på plats och är tät men funderingen är om nån vem om det är vanligt att klämringen går att snurra och det är tät ändå? Eller vad är fel?
Kan tillägga att även köpt en annat märke som ahlsell har kommer ej ihåg namn tyvärr men den kopplingen med klämmringen behövdes bara dras halv varv typ för att skära in bra?

Nån som har en fundering?
 
Beror lite på fabrikat , Vatetteringen klämmer på 2 två ställen och inget ovanligt att dom går att ta av med hårdare rör , andra fabrikat klämmer på ett annat sätt som pressar in ringen mer på ett ställe, så det blir nog tätt i båda fallen bara dra till lite olika. Tätt nu så bry dig inte, det med stödhylsa ska det vara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.