Hej

Jag lyckas inte få igång microfunktionen i vår ”ugn med micro funktion”.
Den startar men stänger av dig efter ett par sekunder.
Inga felkoder, ”ugn” funkar.

Inbyggd Siemens micro-ugn som visar klockslag, men ej i funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett med modell- och serienummer på en ugn med mikrofunktion, öppen dörrmekanism synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej!Har du en Manual ?
//Goerana
 
hej

Ja... följer den och den går ju igång men blir inte varm och stänger av sig.

K
 
Denna är ju nästan flong ny. Det är ett garantiärende. Felanmäl till BSH så fixar de den åt dig.
Stänger av sig efter 3 sekunder eller?
 
har gått ett tag sedan du skrev, men jag skriver ändå. Jag har samma ugn från siemens och ibland händer det att den stänger av micron direkt efter man startat. Jag tror det är luckan till ugnen som inte är helt stängd. Testa att trycka in den ordentligt och håll i och starta.
 
Hej

Det var fel på styrkortet, det är utbytt.

K
 
Hej Krypstocken,

Vi funderar på att köpa samma "ugn med micro" som du har (pga. platsbrist), men är osäker på hur den fungerar.

Vi behöver en micro till att värma ett par koppar mjölk till kaffen på morgonen och så rester till middagen.
Går det t.ex. lika snabbt att värma ett par koppar kaffe i Siemens ugnen som i en liten micro (med samma antal watt)? Jag menar, även om den kan värma med 900 watt, så är ju ugnen på 67 liter. Påverkar det uppvärmningstiden?

Är du nöjd med ugnen?
Vi skulle verkligen uppskatta om du ville dela med dig av dina ugns- erfarenheter :)

Vh. Caroline
 
C Caroline2021 skrev:
Hej Krypstocken,

Vi funderar på att köpa samma "ugn med micro" som du har (pga. platsbrist), men är osäker på hur den fungerar.

Vi behöver en micro till att värma ett par koppar mjölk till kaffen på morgonen och så rester till middagen.
Går det t.ex. lika snabbt att värma ett par koppar kaffe i Siemens ugnen som i en liten micro (med samma antal watt)? Jag menar, även om den kan värma med 900 watt, så är ju ugnen på 67 liter. Påverkar det uppvärmningstiden?

Är du nöjd med ugnen?
Vi skulle verkligen uppskatta om du ville dela med dig av dina ugns- erfarenheter :)

Vh. Caroline
Inte TS, men vi hade samma ugn i förra boendet och var galet nöjda! Det var den bästa mikron vi haft:
  • Jämn uppvärmning. Den saknar såklart roterande tallrik, men istället sitter mikrovågsantennen och roterar i taket bakom ett skyddsglas. Funkade minst lika bra.
  • Snabb (det stora utrymmet påverkar vad vi kunnat märka inte detta!)
  • Mycket plats för att även mikra t.ex. hela gratängformar och liknande.
Själva ugnsdelen var också mycket bra med jämn värme och snabb uppvärmning (0-200 på 5 minuter blankt).

Vi kommer skaffa motsvarande igen när vi nu ska renovera köket snart. Jag brukar kunna hitta småsaker att irritera mig på, men har faktiskt sällan varit så nöjd med en vitvara. Enda nackdelarna jag kan hitta är:
  • Fler knapptryck för att starta mikron jämfört med en vanligt (gå in i meny, välja mikroläge etc. och ingen snabbstart för t.ex. 30 sekunder full effekt som brukar finnas.)
  • Och det uppenbara: Kan inte mikra något när ugnen är upptagen (duh) och kan inte mikra värmekänsligt porslin förrän ugnen svalnat lite om den använts innan...
 
  • Gilla
Caroline2021
  • Laddar…
Ungern funkar fint.
Lika snabb som andra med liknande effekt.
K
 
Fantastiskt! Tusen tack för otroligt bra och utförlig kommentar!!

Nu har vi (nästan) helt bestämt oss för att det blir den. Meeeen... du skriver att ni skaffar en motsvarande. Får jag fråga vilken annan ugn ni kikat på? :)

Vh. Caroline




S SkaneErik skrev:
Inte TS, men vi hade samma ugn i förra boendet och var galet nöjda! Det var den bästa mikron vi haft:
  • Jämn uppvärmning. Den saknar såklart roterande tallrik, men istället sitter mikrovågsantennen och roterar i taket bakom ett skyddsglas. Funkade minst lika bra.
  • Snabb (det stora utrymmet påverkar vad vi kunnat märka inte detta!)
  • Mycket plats för att även mikra t.ex. hela gratängformar och liknande.
Själva ugnsdelen var också mycket bra med jämn värme och snabb uppvärmning (0-200 på 5 minuter blankt).

Vi kommer skaffa motsvarande igen när vi nu ska renovera köket snart. Jag brukar kunna hitta småsaker att irritera mig på, men har faktiskt sällan varit så nöjd med en vitvara. Enda nackdelarna jag kan hitta är:
  • Fler knapptryck för att starta mikron jämfört med en vanligt (gå in i meny, välja mikroläge etc. och ingen snabbstart för t.ex. 30 sekunder full effekt som brukar finnas.)
  • Och det uppenbara: Kan inte mikra något när ugnen är upptagen (duh) och kan inte mikra värmekänsligt porslin förrän ugnen svalnat lite om den använts innan...
 
Ok, tack för snabbt svar!

Vh. Caroline


K Krypstocken skrev:
Ungern funkar fint.
Lika snabb som andra med liknande effekt.
K
 
C Caroline2021 skrev:
Fantastiskt! Tusen tack för otroligt bra och utförlig kommentar!!

Nu har vi (nästan) helt bestämt oss för att det blir den. Meeeen... du skriver att ni skaffar en motsvarande. Får jag fråga vilken annan ugn ni kikat på? :)

Vh. Caroline
Blir eventuellt en kombination med en fullstor vanlig ugn och en lite mindre mikro-kombi från Siemens. Då får man ju möjlighet att köra två ugnar vid behov :)
 
  • Gilla
Caroline2021
  • Laddar…
Dessa ugnar är sällan något att hurra över.
 
S SkaneErik skrev:
Blir eventuellt en kombination med en fullstor vanlig ugn och en lite mindre mikro-kombi från Siemens. Då får man ju möjlighet att köra två ugnar vid behov :)
Vi har en av varje. Bra system om än lite lyxigt.
 
Vi hade en i vår förra lägenhet pga mycket litet kök. Saknar den faktiskt, trots att vi nu har vanlig ugn och separat mikro. Men de är ju dyra så jag tror inte jag skulle sätta in en i ett normalstort kök. Men lyxigt hade det varit!
 
  • Gilla
Caroline2021
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.