Hej, i tvättstugan har jag en rostfri diskbänk. Sköljhon har använts för blötläggning av tvätt med besvärliga fläckar. För att lösa fläckarna har vi haft både tvättmedel och fläcklösare. Men nu efter ett tiotal år är den rostfria ytan ful och fläckig. Jag har försökt att med Svinto polera upp ytan men det hjälper inte. Hur skall jag få den blank och fin igen?
 
Prova med en Scotch Brite svamp, gnugga länge på en liten yta så ska du se att den blir blank.
 
Prova med mirakelsvampar eller fläcksuddare, finns i mataffären eller biltema. Lite diskmedel eller liknande på det. Kör sen med ädelståls-vård för att hålla den blank..
 
Det finns ett rostfritt trassel som verkar bestå av rostfria svarvspån.
Det har jag till kastruller och framförallt att dra nya repor i min diskbänk, då är jag noga med att endast repa i en riktning och åt motsatt håll. dvs dra fram och tillbaka, men det låter så ekivokt ;-)
 
Med Autosol från närmaste större bilmack garanterar jag att din rostfria bänk blir som ny.
 
  • Gilla
hlph och 2 till
  • Laddar…
Redigerat:
yonna yonna skrev:
Med Autosol från närmaste större bilmack garanterar jag att din rostfria bänk blir som ny.
jag röstar också på autosol. Det medlet är sanslöst effektivt.
 
MultiMan
Jag brukar alltid använda Vim (eller motsvarande med liknande namn). Innehåller milt slipmedel men utan att repa. Kör samma på glashällen. Billigt och mycket bra. I värsta fall tillsammans med scotchbrite-svamp eller motsvarande. Grön slipar mest (EJ på glashäll), blå mittemellan och vit minst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.