Typskylt på en köksfläkt med modellbeteckning IKEA WH och serviceetikett synlig. Reflection of kitchen tiles and person taking photo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart vred på en köksfläkt inställd mellan läge 1 och 2, märkning 0–3 synlig, Fläkten är en Whirlpool för IKEA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern kök med rostfri köksfläkt ovanför spis och svart kakelvägg, med defekt knapp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Knappen på min köksfläkt har lagt av. Knappen har tidigare ’klickat’ när man har förskjutit mellan läge 1-3. Men nu är knappen helt fritt förskjutbar mellan underlaget och går att dra ut bortom Max läge Nr 3. Är det någon som vet hur man kan fixa detta? Ringde ett företag som gör service på hushållsmaskiner, men de föreslog byte av hela underredet (vilket går på mer än vad fläkten kostar).

Här är bild på knappen och modell på fläkten.
 
Fläkten går därmed ej att starta. Men lampan i den lyser...
 
Brytarmekanism eller skjutreglage är skadat och trasigt. För att komma vidare måste du nog öppna fläktkåpan och inspektera grejorna.
 
Har kommit fram till att man borde kunna byta kontrollpanelen på den. Måste bara lista ut hur jag skruvar ut befintlig kontrollpanel...
 
chinilini chinilini skrev:
Har kommit fram till att man borde kunna byta kontrollpanelen på den. Måste bara lista ut hur jag skruvar ut befintlig kontrollpanel...
Finns kontrollpanelen som reservdel då?
 
Vet du om kontrollpanelen finns som reservdel?
 
A
Sitter med två synliga skruv
 
  • Gilla
chinilini
  • Laddar…
Precis hade brytare tiil fläkten gå sönder. har vart lite ''lös'' för ett tag .Skruvat isär (4 små torx) ,tog limpistol på den svarta plast underdelen, så under kontakter. Var inte blyg med lim,fylld ihåliga under . Försiktig att inte limma brytare.
Nu funkar det igen. Och bryttar känns stabilt igen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.