Fulkemisten
Det där är väl en smaksak. Jag hade låtit dem gå in med spetsen i gipset så att hela gängan biter bättre. Använd krokar med fästplattor med 2-4 hål. Det är ändå en del vikt som ska upp. Vanliga träskruv blir bra, använd helgängade till krokarna, till själva skivan fungerar både helgängade och delvis gängade.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Det där är väl en smaksak. Jag hade låtit dem gå in med spetsen i gipset så att hela gängan biter bättre. Använd krokar med fästplattor med 2-4 hål. Det är ändå en del vikt som ska upp. Vanliga träskruv blir bra, använd helgängade till krokarna, till själva skivan fungerar både helgängade och delvis gängade.
legat i Corona och ej kunnat handla. Men ska åka nu, dock finns bara 10 mm furu plywood.

samma skruvar ?
 
På den ytan jag ska sätta upp plywooden så finns det endast 2 reglar jag kommer träffa. Av någon anledning är det 90 cm mellan reglarna.

kommer vara en regel längst ut till vänster och i mitten på plywooden.

hur löser jag detta smidigast?
Till höger kommer ingen regel finnas.

plywooden är 55 cm hög och 170 cm bred/lång.

! Eller skulle det funka med 4 skruvar i vänster regel och lika många i mitten regeln och sedan inget på högra sidan. Det är ingen överdriven vikt som ska hängas på plywooden. Latsdragshandtag, roddhandtag, sen några mindre saker.

bifogar en bild, där tejpen sitter är reglarna. Men till höger som sagt ingen regel.
 
  • Vägg med text "GET COMFORTABLE WITH BEING UNCOMFORTABLE!" och två gula tejpremsor som markerar reglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Fulkemisten
Jo, det finns nog en regel precis bredvid dörren. Karmen måste ju sitta fast i något.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jo, det finns nog en regel precis bredvid dörren. Karmen måste ju sitta fast i något.
risken är ju att regeln är bakom dörrkarmen då?

plywooden kommer ej vara där?
 
Fulkemisten
A Astrom86 skrev:
risken är ju att regeln är bakom dörrkarmen då?

plywooden kommer ej vara där?
Du menar bakom dörrfodret? Jo. Det är väl en risk men jag misstänker ändå att regeln ligger utanför detta. Karmen är mindre än hålet den sitter i så det finns en luftspalt bakom, denna täcks sedan med fodret. Om du sätter plywood hela vägen fram till fodret så borde det gå. Borra och kolla.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Du menar bakom dörrfodret? Jo. Det är väl en risk men jag misstänker ändå att regeln ligger utanför detta. Karmen är mindre än hålet den sitter i så det finns en luftspalt bakom, denna täcks sedan med fodret. Om du sätter plywood hela vägen fram till fodret så borde det gå. Borra och kolla.

Ska borra och kolla. Men om de visar sig att det inte är en regel där, vad bör jag göra då?
 
Fulkemisten
Förkorta plywoodskivan så att den inte sticker ut mer än kanske 30-40 cm utanför regeln. Men det finns med största sannolikhet en regel bredvid dörren. Du kan troligen skruva på skrå in i den. Bara att spackla över de mindre snygga infästningarna sedan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.