Hej. Det är så att jag har isolerat lite men funderar på om jag gjort fel!

Såhär ser det ut sett utifrån. Puts, blåbetong, spalt där det varit kutterspån som sjunkit, nån typ av plywood, nån skum mjukskiva som jag inte vet namnet på, isolering och sist gips. Skulle jag haft någon typ av fuktspärr? Svara helst nej, orkar inte riva hela sovrummet igen. ;)
 
?
 
jo jag har tilläggsisolerat mina ytterväggar inifrån men jag har ingen plast! Är det katastrof eller kan jag låta det va?
 
måla väggar med våtrumsfärg så får du en fuktspärr ;) Vet ej om det är byggtekniskt rätt att göra så :-/
gaia
 
hur mycket isolering la du på?
Vad har du för ventelation innomhus?
är det plastat någonannan stanns i huset? mot vinden tex?

plastens vara eller inte vara.. det finns många åsikter om det...
 
jag la dit 70mm isolering.

Självdrag ( murstocken )

VEt faktiskt inte om det är plast på vinden. Tror inte det men ska kolla.. Jag pratade med en gubbe som sa att när han jobbade på skanska bygg så sa hans chef att man skulle ge fan i plast.. olika bud =/ Och i och med at jag har så "långt" till kylan ute så behövs det inte. Äh jag vet inte...
 
Med dina förutsättningar så kan jag inte påstå att du har gjort något fel. :)

Hade du tex haft mekanisk frånluft så ska ju det vara tätt så ända in i.....

Men med självdrag så ska det ju inte vara 100% tätt..


DU har troligen ingen plast mot vinden.. Den ska vara plaserad under innertaket.. Så det är inte säkert att du kan hitta nån plast om du letar änndå..

Och efter som du inte har plast i mot vinden så skulle iallafall jag avråda dig i från att plasta ytterväggarna.. då du tvingar ännu mera innomhus fukt att gå upp på vinden.. där dom flesta fuktskador inträffar pga fuktvanding.
 
ok! bra. =) Hade nog skitit i att riva rummet iaf. Hehe. Men men. Om jag tex skulle installera frånluftsfläktar bör jag sätta i fönsterventiler eller hur?
 
fönsterventiler är inte fel om man säger som så.. :)
 
Kommer ju in kall luft på vintern... BRrr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.