Kompressorn skall det stå i mitt inlägg ovan. Start av kompressor - inte kylrör. Det är bra om man läser det man själv skriver. Det styrs av ett relä. Det är relät som klickar. Det kan vara spänningsfall, överhettning av kondensorn eller att relät har blivit stekt. Numera är det solid state så det går inte att mäta ohm som man gjorde förr. Man kan ta ur dom och skaka dom. Är relät defekt hörs ett svagt skrammel. Jag hade ett Elektrolux kylskåp som åt dessa till frukost. Efter tre teknikerbesök där de bytte kretskort, relän så blev det bra först när de bytte ut kompressorn. Dock hade jag inga klick utan kylskåpet "knackade".
 
A
inga ssd´s på detta kretskortet
 
Ok. Trodde det var vanligt på kylskåp numera.
 
A
Silver78 Silver78 skrev:
Ok. Trodde det var vanligt på kylskåp numera.
nä tillverkarna har stora lager av konventionell teknik de skall tvinga på oss i sverige först
 
Hur säker ska jag känna mig på att det är kretskortet som behöver bytas?

Funderar på att bara beställa ett nytt.
 
Jag upptäck just att vattnet (från ismaskinen) inte är lika kallt som det brukar vara. Det är fortfarande kallt, men inte i närheten av vad det brukar vara.

Vad kyler vattnet i ismaskinen? Kan det vara här felet ligger?
 
A
Du har väl en vattentank i kyldelen
 
electroluxaren skrev:
Du har väl en vattentank i kyldelen
Nej jag har vattenrör.
 
A
du har den med en rulle slang då?
är vattnet för varmt är det varmt i kylen eller att det gått åt jättemycket vatten
eller någon av slangarna på baksidan ligger fel och blir varma av kompressorn
 
En liten uppdatering i tråden.

Kyl/frys slutade helt plötsligt kyla.
Gjorde rent allt och startade igen.
Några dagar senare så slutar den funka igen.

Det verkar som att hela kylningssystemet inne i frysen fryser till is och det sprider sig ut mot väggarna i frysen.

Tog bara några dagar.
 
A
F FreggieGalore skrev:
En liten uppdatering i tråden.

Kyl/frys slutade helt plötsligt kyla.
Gjorde rent allt och startade igen.
Några dagar senare så slutar den funka igen.

Det verkar som att hela kylningssystemet inne i frysen fryser till is och det sprider sig ut mot väggarna i frysen.

Tog bara några dagar.
kondensorn och kondensorfläkten och eller kompressor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.