N
I Isak90 skrev:
Hej!

Idag sattes pannbrädor på garaget. Sedan börjades det med fotplåtar på huset. Ena snickarn är snart klar med spikläkten runt fönstren, är en del pill med klyvande osv så det tar lite tid men bra blir det.:)

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Jag fick mätt ut och slagit linjer för gles till garagetaket, började hänga plast också men det var bökigt ensam:rolleyes: Men farsan kom förbi och då gick det betydligt enklare.:) Ska hämta hem lite mer material imorrn så får vi se om jag hinner börja med glesen eller om det blir i helgen.:)
[bild]

[bild]

//Fredrik
Är de jag som är dum eller är vindskivorna ej målade vid skarven?
 
N Nybergzzz skrev:
Är de jag som är dum eller är vindskivorna ej målade vid skarven?
Grundoljade skulle jag tro :)
 
N Nybergzzz skrev:
Är de jag som är dum eller är vindskivorna ej målade vid skarven?
Violina Violina skrev:
Grundoljade skulle jag tro :)
Vindskivorna är färdiggrundade och ändträt är målat med visir.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
N
Violina Violina skrev:
Grundoljade skulle jag tro :)
Ja man brukar ju låta ändträet ligga i oljan ett visst antal min.
 
I Isak90 skrev:
Vindskivorna är färdiggrundade och ändträt är målat med visir.:)

//Fredrik
Pigmenterad visir ska ju inte användas under en viss temperatur.. Men dessa kanske är fixade "för länge sen"?
 
Violina Violina skrev:
Pigmenterad visir ska ju inte användas under en viss temperatur.. Men dessa kanske är fixade "för länge sen"?
Ja det var ett tag sen innan det blev kallt och frost.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Hej!

Under veckan har glesen i bjälklaget blivit klar, isolering har kommit på plats, hjärtväggen har blivit enklad med osb samt ventilationen är påbörjad. :)

Inre bjälklag i trä under konstruktion med isolering och synliga osb-skivor på en vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Underkonstruktion med isoleringsmaterial och påbörjat läggning av OSB-golvplattor i en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bjälklag med isolering och pågående läggning av OSB golvspån i en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre av ett hus under konstruktion med synliga träbjälkar, isolering, osb-skivor och golvspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett pågående byggprojekt med isoleringsmaterial och träbjälkar inuti en oavslutad byggnadsstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggt träbjälklag och en OSB-beklädd vägg i ett pågående byggprojekt med synlig isolering och trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


OSB-skiva monterad på hjärtvägg i pågående byggprojekt, bjälklag synligt ovanför och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyisolerat bjälklag och väggramverk med OSB-skivor, ventilationsslang och fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bjälklag med isolering och påbörjade golvspån samt ventilationstrummor i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har fått hjälp av en snickare och vi har börjat lägga golvspån.

Bjälklag med grön isolering mellan träbalkar, osb-vägg och påbörjat golv i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhusbyggarbetsplats med delvis lagt golvspån över isolering, verktyg och material staplat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Jäklarns! Plötsligt börjar det ju bli ett hus av alla brädor :)
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Fullisolerat bjälklag. Inga genvägar här inte. ;)

//AA
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Det där blir varmt och gott :love:
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Åsa Lund
Och så tyst och fint som möjligt!
 
  • Gilla
erland79 och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Nu är skivorna nästan klara på övervåningen, ska i en liten remsa närmast väggen bara annars är det klart för nu.:) Har sparat ett fack vid badrummet, där jag har reglat cc30, inför framtida rördragning.:)

Inbyggnadsarbete på övervåning med nästan färdiglagda golvskivor och reglar för rördragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övervåning under konstruktion med nästan färdiglagda golvskivor och reglar synliga längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästan färdiglagt golv på en övervåning med träreglar och isolering vid väggen, rörstammar sticker upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon var det planerat för tegel men prognosen säger snö så vi har valt att skjuta på det till bättre väder.

//Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Kul att följa ditt projekt!
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Vad hade du för höjd på det förhöjda vägglivet? Sitter själv och funderar på bygge med förhöjt väggliv, men har svårt att få en uppfattning hur rummen skulle bli inomhus, men dina bilder ger ju en bra hint i detta fall
 
  • Gilla
Uppländare
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Vad hade du för höjd på det förhöjda vägglivet? Sitter själv och funderar på bygge med förhöjt väggliv, men har svårt att få en uppfattning hur rummen skulle bli inomhus, men dina bilder ger ju en bra hint i detta fall
Mäter jag vägglivet från hammarbandet till övervåningen så är det 166cm.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.