ar i några år velat ha pool, men har begränsat med utrymme på tomten. Har testat med en mindre enklare pool på altanen i år och det har varit mycket lyckat.
Nu tänkte jag ta steget till något mer permanent. Har fastnat för en terasspool/minipool i rostfritt. Tycker att utseendet är väldigt exklusivt och kostnaden är inte det primära.
Jag har lyckats googla fram två tillverkare i Sverige, vedpool och ByLamaofSweden. Har googlat efter omdömen och liknande, men det verkar som att personer som köper dessa är generationen innan internet uppfanns.
Någon som kan komma med lite input om någon av dessa tillverkare eller om rostfria pooler i allmänhet.

Skulle även uppskatta om någon kan komma med synpunkter på vad för sorts värmare en pool i denna storlek ska ha. Ca 3500l.

Jag har verkligen sökt efter svar på ovanstående frågor men det är verkligen en djungel.

Www.vedpool.se

http://www.bylama.se/rostfria-varmbad-och-badtunnor/
 
Bump
 
En bekant har köpt från vedpool och jag är rätt säker på att han var hur nöjd som helst med hela processen.. Riktigt bra finish på "badtunnan".. Jag är själv inne och suktar på deras hemsida då och då men känner mig lite snål för att trycka på köpknappen...
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Tack för svar! Efter någon timmes surfande har jag nog insett att det blir precis en sån från vedpool vi vill ha. Antagligen enbart med ved och helt utan el.
 
Det där med värmen beror väl på hur man är som person... Just den här badtunnan värms nog vara upp med ved, men jag känner andra som har "vanliga" i glasfiber, och de har sandfilter och en värmare på 3 kw som håller typ 20 grader på vintern.. Sen eldar de upp det sista.. Är man bra att planera och kan elda några timmar för att få upp temperaturen så funkar det ju bra med bara ved.... Är man typen som kommer på att man vill bada NU så är det ju bra med el...
 
Det går så klart bra att värma med el också. Vi har slutat elda med ved pga lukten och värmer med el i stället.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.