Här är lite bilder på vårt nya kök. Som ni ser är taklisterna inte där än - snickaren är i Sälen så vi får vänta ngn vecka till...Tyvärr är jag ingen bra fotograf, men känslan i köket går kanske fram. Det enda jag är riktigt missnöjd med är att elektrikern missförstod var eluttagen skulle va - dolda under skåpen blev istället mitt på den fina kakelväggen. Har inte bestämt om jag ska bråka. Idag sätter snickaren upp redskapsbyglarna över spis och diskbänk. Härligt att äntligen snart vara klar!
 
  • arbbänk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • köksL.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • köksbild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket snyggt kök!
 
håller med superfräscht... Enda som är lite sådär är side by side kylen.. känns som "vi ställer den här passar ingenstanns"
 
Jag håller med dig lite om kylen Spiffan. Vi pratade länge med köksritaren om lösningar för kylen. Han ansåg att helintegrerad eller helt vid sidan av var de enda lösningarna, eftersom en mittemellan variant skulle förstöra intrycket av platsbyggt kök - och då fick det bli så här. Jag har vant mig nu och tycker det är helt ok. Det ser faktiskt bättre ut IRL. Däremot har jag svårt för min mans vana att översålla kylen med fula magneter och lappar..!!
 
vad mysigt köket ser ut verkligen inbjudande
 
Tack så hemskt mycket! Vi är jätteglada åt vårt kök. Glömde skriva att det kommer från Rönnerholms.
 
Mkt snyggt, gillar verkligen känslan av "orginal" och platsbyggt ser så mkt mer gediget ut. Fråga: Ylva_P vad kostade kalaset? Jag har själv funderingar på kök från just Rönnerholms då vi vill få den rätta känslan i vårt hus från 30-talet.
Mazen
 
Totalt kostade köksinredningen 128 000:- Då hade jag gjort några tillval, t.ex. skärbräda och lådinsatser. Det som kostade mycket extra var anpassningen av skåpet för köksfläkten. När man har gasspis ska det nämligen vara 10 cm högre mellanrum. Jag tror att bara den ändringen kostade ca 7000, för det var ju inte bara det skåpet som då blev en special, utan även att skåpen på båda sidor skulle vara spontade på sidorna längs ner.
Rakt av standardpris för vårt kök hade alltså blivit ca 115 000:-
Dyrt, men inte så fruktansvärt mkt dyrare än ett MDF-kök. Och det är en fantastisk känsla och finish på köket!
 
Jättefint! Finns det ngn spisfläkt ovan elspisen? Om där finns en är den väldigt smidigt gömd, varmed jag vill ha en likadann.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.