Men tätskiktet i badrummet får underkänt.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
A
Förpackade grekiska semlor med fetaost, ingredienslista och märkning synliga i ett skyltfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Jag funderade på en tacosemla nu på fredagen.
Köttfärs och gräddfil men fick inte igenom det i familjens matråd. De är så himla konservativa.
 
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag köpte en semla igår, fanns hur många som helst att välja bland.
Valde en "vanlig".
Tydligen är "vanli" alldeles för likt "vanilj" på skånska för jag fick vaniljkräm i den istället för mandelmassa :cry:
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 5 till
  • Laddar…
typiskt tjejer att ha snuskig fantasi...
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag köpte en semla igår, fanns hur många som helst att välja bland.
Valde en "vanlig".
Tydligen är "vanli" alldeles för likt "vanilj" på skånska för jag fick vaniljkräm i den istället för mandelmassa :cry:
Är du ingen inföding (skånsk)? :cool:
 
Snigla Snigla skrev:
Är du ingen inföding (skånsk)? :cool:
Jodå, jag urin-vånare.
Killen bakom disken var dock från Sjöbotrakten, så viss språkförbistring kan föreligga.
Alternativt att de lyckats växla brickorna (jag vill minnas att den togs från rätt bricka).
 
  • Haha
  • Gilla
G-83 och 3 till
  • Laddar…
Vanilj är ju annars ”utan smak”. Det vet till och med jag som, likt Björn Hellberg, aldrig varit barn.

Så en semla utan smak, den borde minst komma med någon form av varningstext och kontrollfråga. Även i Skåne.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
I Skåne heter det fastlagsbulle.
 
Gammelnörden
På tal om dialektal språkförbistring...
Som nyinflyttad smålänning i Uppsala skulle jag en dag köpa "skpstrrö" på ICA men jag kunde inte hitta nåt, så jag frågade en tjej ur personalen som gick förbi. Men hon bara skakade på huvudet och började irra med blicken desperat efter en jobbkollega och visst dök det upp en tjej till och jag frågade igen efter "skpstrrö"... till panerad fisk?! Då utbrister hon på den grövsta skånska jag någonsin hört "Jahaå, du mena stRRrööbRRrööd!!!"
Vi skrattade båda två men jag tror inte av samma anledning.:crysmile:

För övrigt trodde mina barn att "mommo och moffa" var deras namn, för upplänningar som dom är förstod dom inte min småländska. :giggle:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vanilj är ju annars ”utan smak”. Det vet till och med jag som, likt Björn Hellberg, aldrig varit barn.

Så en semla utan smak, den borde minst komma med någon form av varningstext och kontrollfråga. Även i Skåne.
Trodde "vanilj" var en beskrivning av en helt annan typ av tam böjelse :rofl:
 
  • Haha
  • Wow
-PC- och 4 till
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
typiskt tjejer att ha snuskig fantasi... [video]
Det var en väldigt bra pump som ger ballongen "flygkraft", blir lite "tänkte inte på de" där.....:thinking:
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Tidning med rubriken "SKIT DIG Smal", underrubrik om viktminskning och bild på curryrätter.
 
  • Haha
  • Gilla
Mr.fluff och 8 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jodå, jag urin-vånare.
Killen bakom disken var dock från Sjöbotrakten, så viss språkförbistring kan föreligga.
Alternativt att de lyckats växla brickorna (jag vill minnas att den togs från rätt bricka).
Vi är inga urinvånare och vi hade en del språklighetsproblem i början när vi flyttat ner haha..

Gräddbullar, bullar, oxfärs...

Vi skulle köpa ”bullar” på konditoriet .. dvs kanelbullar.. vi fick ju ”frallor”..

:cool:
 
  • Haha
-PC-
  • Laddar…
Tom ram utan synligt innehåll med text som beskriver en målning vid namn "Albinohäst i snöstorm".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
-PC- och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.