Man får nog välja nivå med tanke på hur väl man känner sladdägaren.
1: Prata med vederbörande (har mman gjort detta så är det lätt att räkna ut vem som står för fortsatta repesalier)
2: Anonym lapp på sladd
3: Man kan ju lite försiktigt anmäla felparkeringen, efter ett par gånger kommer nog sladdägaren byta anfallsvinkel på sladdproblemet...
 
  • Gilla
Fartland
  • Laddar…
K Kane skrev:
Enkelriktad gata?
Nu förstörde du ditt eget skämt. Man ska aldrig förklara, då blir det bara som i inläggen ovan. Man släpper det, går vidare och chansar på att de flesta förstod. :cool:
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu förstörde du ditt eget skämt. Man ska aldrig förklara, då blir det bara som i inläggen ovan. Man släpper det, går vidare och chansar på att de flesta förstod. :cool:
Sorry, slarvigt gjort av mig! :)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Barn under 8 år ska cykla på gångbanan, de bör inte cykla ute på vägen. Rullator, barnvagn mfl också.
Inte riktigt sant, barn under 8 år får cykla på gångbana. Detalj förvisso men ändå.

Trafikförordningen skrev:
12 a § Vid färd med cykel får barn till och med det år de fyller åtta år använda gångbana om cykelbana saknas.
Förordning (2014:1044).
Och rullatorer och barnvagnar cyklar sällan, varken på trottoar eller vägbana. =)
 
  • Gilla
Enterprise och 1 till
  • Laddar…
Om sladden hade dragits tvärt över körbanan, hade det varit lika ok?

Eller hade det varit dåligt - då hade ju den "riktiga trafiken" hindrats..?
 
  • Gilla
Mathildatiger och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om sladden hade dragits tvärt över körbanan, hade det varit lika ok?

Eller hade det varit dåligt - då hade ju den "riktiga trafiken" hindrats..?
Lite så jag brukar tänka om de som parkerar med halva/hela bilen på trottoaren. De vill ju inte stå i vägen liksom...
 
  • Gilla
StaBen och 4 till
  • Laddar…
Jag hade ställt min bil på den platsen för att vetenskapligt försöka utröna hur långt laddsladden faktiskt kan nå.
 
  • Gilla
  • Haha
Flamman och 6 till
  • Laddar…
hasten72 hasten72 skrev:
Den står där permanent.
Det är ju väldigt lång tid... Måste den då laddas över huvud taget? Om den skall stå där permanent, menar jag.
;)
 
  • Gilla
  • Haha
Aser och 10 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
...Far tog fram yxa och såg, gav sågen till busschauffören (yxan lånar man inte ut, man vet aldrig om de kan hantera den) och började jobba. En kvart senare kunde bussen köra vidare...
Med risk för tråd OT så kunde jag berättat om ett besök i en skånsk pulkabacke med brant uppförsbacke för ett par veckor sedan. Bilar hamnade i diket, lång kö, bärgarbilen hade svårt att komma åt att dra upp en bil som helt kört av den smala vägen och en buss står högst upp i backen och kan inte bestämma sig för om den skall köra av vägen nedåt eller backa sönder de bilar som står i kö bakom och inte kan flytta sig.

Någon -vi kan ödmjukt kalla honom "jag"- råkade visst ha med sig ett par bogserlinor, en handvinsch, lite karbinhakar å grejer och får bort en av bilarna som står snett fastsladdad på smala vägen så bärgaren kan köra ned och börja dra loss bilar.

Kan för övrigt nämna att jag köpte snökedjor veckan efter, bättre att ha och inte behöva än behöva och inte ha...
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Att jag skulle gå offtopic när jag ifrågasätter ett uttalande DU gjort är kanske lite magstarkt att påstå, eller hur?

Men ok, då inser du att ditt uttalande om "koldioxidproducerande cyklister" var missvisande. Vi människor bidrar inte till ökad koldioxidnivå i atmosfären (vi skapar som sagt inte kol). Så då släpper vi den diskussionen.
Jag har begränsade biologiska kunskaper men jag vet så mycket att en del av syret i luften vi andas in, andas ut i form av koldioxid.
 
  • Gilla
  • Haha
Nisse Hedström och 4 till
  • Laddar…
S
Ta cykeln, kör fram till sladden och lyft framhjulet för att "försöka komma över" sen pressar du ner det så både sladden och förhoppningsvis uttaget i bilen går sönder.

Självklart skoja jag, men hen förtjänar det!
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
Smarta lösningar utan att blockera gångbanan :rofl:

Bil parkerad på gata med förlängningssladd över trottoar för laddning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
klaskarlsson och 19 till
  • Laddar…
R
Utsättaren Utsättaren skrev:
Jag har begränsade biologiska kunskaper men jag vet så mycket att en del av syret i luften vi andas in, andas ut i form av koldioxid.
Nej, inte en del av syret, det innehåller förstås inget kol.

Däremot den föda vi äter innehåller en del och kolet i det förbränner vi och andas mycket riktigt ut. Detta kol är dock upptaget ur luften från början av växtligheten innan vi äter det så det är en naturlig del i det så kallade kolkretsloppet. Så det blir ett nollsummespel.

Det ska m.a.o. inte blandas ihop med att vi tar upp miljoner år gammalt kol ur marken i form av kol, olja, och gas.
 
  • Gilla
Fartland och 1 till
  • Laddar…
R
I Ionut skrev:
Smarta lösningar utan att blockera gångbanan :rofl:

[bild]
Klockrent :)

Det kanske är gata park som inte blir så glada när de ska klippa träden.
 
S
I Ionut skrev:
Smarta lösningar utan att blockera gångbanan :rofl:

[bild]
Jadu... Blir man självisk av att äga elbil eller vad handlar det här om egentligen? :D
 
  • Gilla
Hasse Sandin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.