Hade en elektriker här som bytte termostat och givare till golvvärmen. När han åkt märkte jag att den eldade på för mycket och inte slog av om jag inte drog ner den åt ca 10-11 grader. Han sa när jag ringde att han inte fått ut den mer än nån centimeter efter en kraftig böj. Det funkar bevisligen inte och nu kan jag välja mellan för kallt eller max i princip. Går att köpa en ny givare till samma modell och jag tänkte att jag kanske har mer tålamod. Är det nått speciellt jag måste tänka på om jag ger mig på det förutom att koppla ur den innan :) andra tips?
 
Har du otur så kanske du måste öppna väggen på endera sidan för att få in givaren. Är det ett våtrum så kanske det går att öppna "baksidan". Är det svårt att dra ur givaren så torde det vara omöjligt att stoppa in en ny, den måste ju hela vägen ut på golvet.
 
E elmont skrev:
Har du otur så kanske du måste öppna väggen på endera sidan för att få in givaren. Är det ett våtrum så kanske det går att öppna "baksidan". Är det svårt att dra ur givaren så torde det vara omöjligt att stoppa in en ny, den måste ju hela vägen ut på golvet.
Den gamla tog han ut men fick inte in den nya (tydligen). Såg inte ut som han riktigt hade ”energin” till att försöka lite extra. Är en yttervägg på andra sidan så lite knepigare.
 
Jag har genom att spruta in lite silikonspray i röret/slangen lyckats få i trilskande givare, så det kan vara värt att prova. Det behövs ytterst lite spray bara ca en-två sekunds sprut i hålet, större mängder gör ingen större nytta.
 
  • Gilla
Bytasnus och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jag har genom att spruta in lite silikonspray i röret/slangen lyckats få i trilskande givare, så det kan vara värt att prova. Det behövs ytterst lite spray bara ca en-två sekunds sprut i hålet, större mängder gör ingen större nytta.
Nu hjälper det ju om man som elektriker kan pricka rätt hål så man faktiskt KAN komma under golvet. Jag bytte till det andra röret och körde lite silikonspray enl. din metod och med lite våld gick den in i tvåan. Ursäkta att det låter skabröst. Men nu visar termostaten rätt och golvet har med IR termometern hyggligt nära i yttemp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.