sassa75 skrev:
Vad kostar det om a-hus ska måla till en?
vet ej, tror inte att dem gör det
 
Flamingo skrev:
vet ej, tror inte att dem gör det
Vi ska putsa huset och slipper måla, men och andra sidan kostar det lite mer...! Vi ska däremot måla invändigt själva.

Huset ska vara grundmålat, att måla ett trähus fixar man lätt själv..
 
MMMGGG skrev:
Vi ska däremot måla invändigt själva.

Innefattar de även spackling och slipning? Vad får ni för avdrag för det?
Ni ska inte ha tapeter, är det "ute" nu eller?
 
Är måla själv invändigt ett alternativ till avdragen? Enligt vår säljare har inte A-hus detta i sina avdrag.
Vi är intresserade av ett nästan nyckelfärdigt som övriga leverantörer kallar det, men vad jag förstår kan man inte få det. Men efter tidigare inlägg verkar det som det ändå finns ljusningar, berätta mer tack : avdragspris osv.
 
Enligt våra uppgifter ska det bara gälla in- och utvändig målning, avdraget för detta är 52'. Exkl material.
Dubbelkontrollera med er säljare, tänket bakom Basic skiljer sig mycket mot kataloghusen. Det är vad jag förstått mycket nytt även för hussäljaren.

Möjligt att vi ska ha tapet på någon vägg, annars ska vi bara måla.
 
Har förstått att det är klinkers och kakel som standard i alla våtutrymmen och golvvärme på hela nedervåningen (vilket är toppen! :D). Men hur löser man det med värme i badrummet på ovanvåningen? Blir det inte VÄLDIGT kallt om fötterna när det är klinkers utan golvvärme?

//Sandra
 
SandraPeter skrev:
Har förstått att det är klinkers och kakel som standard i alla våtutrymmen och golvvärme på hela nedervåningen (vilket är toppen! :D). Men hur löser man det med värme i badrummet på ovanvåningen? Blir det inte VÄLDIGT kallt om fötterna när det är klinkers utan golvvärme?

//Sandra
Där är ju element på hela övervåningen.
 
SandraPeter skrev:
Har förstått att det är klinkers och kakel som standard i alla våtutrymmen och golvvärme på hela nedervåningen (vilket är toppen! :D). Men hur löser man det med värme i badrummet på ovanvåningen? Blir det inte VÄLDIGT kallt om fötterna när det är klinkers utan golvvärme?

//Sandra
Jag tror att det är El-golvvärme även på övervåningen där det är klinkers. //PT
 
Är det någon som vet om man kan välja bort invändig målning och vad det då är som ingår i det? Enligt vår säljare ingår bara målning, men har inte frågat mer om det. Alltså om det går att välja bort, är det spackling och slipning som går bort då också?

Ska göre en beställning på huset på onsdag, vill fundera tills dess ;)
 
Flamingo skrev:
Är det någon som vet om man kan välja bort invändig målning och vad det då är som ingår i det? Enligt vår säljare ingår bara målning, men har inte frågat mer om det. Alltså om det går att välja bort, är det spackling och slipning som går bort då också?

Ska göre en beställning på huset på onsdag, vill fundera tills dess ;)
Har också fattat det som att det som att det bara gäller målning, blev osäker nu och skickade därför en fråga till A-Hus..

Spackling och slipning innebär liiite mer arbete.

Vi fick 52' i avdrag exkl material för ett Basic #2
 
MMMGGG skrev:
Har också fattat det som att det som att det bara gäller målning, blev osäker nu och skickade därför en fråga till A-Hus..

Spackling och slipning innebär liiite mer arbete.

Vi fick 52' i avdrag exkl material för ett Basic #2
52´ är ju mycket pengar att spara, det får man många tapeter (hinkar med färg) för ;) Bara underarbetet är klart så är det mycket pengar att spara där...

Skicka gärna ett meddelande till mig när du fått svar!! lovelyliw@hotmail.com
 
Flamingo skrev:
52´ är ju mycket pengar att spara, det får man många tapeter (hinkar med färg) för ;) Bara underarbetet är klart så är det mycket pengar att spara där...

Skicka gärna ett meddelande till mig när du fått svar!! lovelyliw@hotmail.com
Målningsförberett hos A-hus innebär att man spacklar och slipar vägg och tak själv...
 
MMMGGG skrev:
Målningsförberett hos A-hus innebär att man spacklar och slipar vägg och tak själv...
ja jag fick reda på det jag med, dem drog av 60´ för basic 4, men vi ska inte göra det, eftersom man måste spackla och greja, tapeter ingår tydligen vilket vi inte trodde.. dem sa vilken serie det var man fick välja ifrån men jag har glömt det nu.. något med [...]boro nr 7. Ska väl hitta nått som passar oss där..
 
Intressant tråd! Vi tittar med på Basic serien, den är minimalistisk och ger ett intryck av kvalitet tycker jag. Valet står mellan Basic #3 och Basic # 4. Som vi ser det är det svårt att hitta så mkt för pengarna någon annanstans, eller...?

Vi ska försöka få träffa en säljare nu snarast efter att ha besökt husknuten i Gbg idag där det var ganska tunnt med info.

Min fråga är hur man ska kunna bilda sig en uppfattning om hur huset kommer att se ut när de enda bilderna är lågupplösta avståndstagna bilder och lite ritningar. Inga bilder på interiör eller liknande vad jag förstått?

Finns det inga visningshus eller dylikt? Det känns som att Basic 4 har lite små fönsterytor, men det kanske räcker till. Vi får dem på vår skuggsida i så fall.
Vi planerar att bygga i Falkenberg, Skrea på 1230 m2.
 
padde96 skrev:
Min fråga är hur man ska kunna bilda sig en uppfattning om hur huset kommer att se ut när de enda bilderna är lågupplösta avståndstagna bilder och lite ritningar. Inga bilder på interiör eller liknande vad jag förstått?

Finns det inga visningshus eller dylikt? Det känns som att Basic 4 har lite små fönsterytor, men det kanske räcker till. Vi får dem på vår skuggsida i så fall.
Vi planerar att bygga i Falkenberg, Skrea på 1230 m2.
Om allt går som planerat kommer det finnas ett Basic 4 visningshus i Lännersta, Stockholm om sådär 8-12 månader... Hur det kommer att se ut blir dock en överraskning för de som bygger! Friskt vågat, hälften vunnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.