Mycket snyggt, men fortfarande plåt - inte den solida varianten som TS nämner. Jag tycker om båda, men tycker man ska jämföra äpplen med äpplen.
 
  • Gilla
Marjaliisa och 1 till
  • Laddar…
J Joonazz skrev:
Kan varmt rekommendera AB Landskrona rostfria! Köpte vår skiva där förra våren. Det var inte så dyrt och deras stål bland de tjockare man kan köpa i Sverige. Gav 24000 inkl frakt. Bifogar en bild när vi byggde

Förstår inte att folk väljer något annat vid vatten och spis!
Induktionshäll med rostfri kant, kastrull och tomatsås under gråa kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hah, härmis på kakel och färgval :)

Spishällen har en kant i rostfritt så det matchar alldeles utmärkt!
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
1 16386 skrev:
Mycket snyggt, men fortfarande plåt - inte den solida varianten som TS nämner. Jag tycker om båda, men tycker man ska jämföra äpplen med äpplen.
Det är ju plåt likväl vid 2* som 6 mm ?

*en traditionell ligger väl strax under 1 mm gissar jag
 
Redigerat:
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
A AlexHo skrev:
Ganska säkert på att den lokala verkstaden inte kan fixa denna skiva, som är på hela SEX mm
Går absolut att köpa rostfri plåt i den längden.. annars går det ju utmärkt att skarva..

Det är ju så man får fast baljan.. Man svetsar dit den..
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Svar till Richard: Absolut. Skillnaden är att med tunnare plåt behövs ett underlag; med den solida varianten behövs det inte. Jag tycker båda är vackra och bra - och i vårt kök kommer det nog inte bli den solida - men man kan inte jämföra priser rakt av. Det är allt jag menar.
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
Ehm, jag skrev ju just att koldioxidutsläppen för sten var ca 25 ggr mindre per kilo för naturlig sten jämfört med rostfritt stål. Siffran jag citerade var för naturlig (men bearbetad och bruten) sten, inget annat.
Det borde väl tom du begripa att man inte bara kan slänga in en stenbumling i köket och kalla det för bänskiva?

Varför komma med en totalt irrelevant jämförelsesiffra??
 
  • Haha
arkTecko
  • Laddar…
Lade in 4m-isch rostfri med uttag för 80-häll och vask, mycket bra. Valde dock bort solid skiva av tre anledningar; priset, droppkant, uppvik.
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Hos min lokala plåt leverantör kan jag köpa upp till 20mm rostfri plåt.. Blir nog tungt och dyrt.
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Om jag får bestämma kommer jag ha kvar den 58 år gamla rostfria diskbänken tills det rostar hål i den.
Det kommer nog inte att hända under din livstid …
 
  • Haha
  • Älska
ichigo och 1 till
  • Laddar…
A AlexHo skrev:
Ganska säkert på att den lokala verkstaden inte kan fixa denna skiva, som är på hela SEX mm
Helt säker på att min lokala verkstad fixar detta utan problem. Om ngn annans lokala verkstad inte fixar det kan de fråga ngn annans lokala verkstad som både har vatten och laserskärning.
Plasma funkar oxå alldeles utmärkt kan dock kräva lite mer jobb med vinkelslipen efteråt eller varför inte använda vinkelslipen för att skära ut hål.

Dessutom om de har svets är det väl enda som möjligen begränsar längden att riktigt långa saker är bökiga att transportera
 
Redigerat:
S swirve skrev:
Hos min lokala plåt leverantör kan jag köpa upp till 20mm rostfri plåt.. Blir nog tungt och dyrt.
6 mm rostfri syrafast plåt kostar runt 3500 spänn per kvadratmetern, och väger runt 50 kilo per kvm... Helt klart överkomligt....

Eftersom priset på stål är hyfsat linjärt hannar du på runt 11500 kr/kvm och 165 kilo/kvm.... Antar att man får förstärka Ikea-skåpen lite om det ska funka...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fartland och 5 till
  • Laddar…
J Joonazz skrev:
Kan varmt rekommendera AB Landskrona rostfria! Köpte vår skiva där förra våren. Det var inte så dyrt och deras stål bland de tjockare man kan köpa i Sverige. Gav 24000 inkl frakt. Bifogar en bild när vi byggde

Förstår inte att folk väljer något annat vid vatten och spis!
Den du har är 1 mm rostfri med trä under, den jag menar är hela 6 mm solid stål
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är ju plåt likväl vid 2* som 6 mm ?

*en traditionell ligger väl strax under 1 mm gissar jag
Njaa en 20 mm massiv ekskiva skulle inte kännas lika exklusivt som en 60 mm
 
Violina Violina skrev:
Det borde väl tom du begripa att man inte bara kan slänga in en stenbumling i köket och kalla det för bänskiva?

Varför komma med en totalt irrelevant jämförelsesiffra??
Vad pratar du om? Det är ingen annan än du som pratar om stenbumlingar! :crysmile:
 
Violina Violina skrev:
Går absolut att köpa rostfri plåt i den längden.. annars går det ju utmärkt att skarva..

Det är ju så man får fast baljan.. Man svetsar dit den..
Köpa kan man säkert göra men tror inte många lokala kan bearbeta en 6 mm rostfri plåt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.