Hej
Jag behöver ta bort kakelfog i badrummet och har funderat på att göra det med hjälp av Multiverktyg med en Diamantsågblad.
Tror ni det är en bra idé ? Eller ska man använda fogskrapa?
 
  • Förpackning med ett diamantsågblad avsett för multiverktyg, använt för renovering av badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Multiverktyg från Parkside med tillbehör på kartong inklusive diamantsågblad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har gjort det där på cirka tio kvadratmeter med multimaskin och diamantblad, dock utan tätskikt under. Det tar tid och man får vara försiktig så man inte slinter och gör märke i plattorna.

Min billiga multimaskin vibrerade så bedrövligt att jag efter ett par kvadratmeter investerade i en Fein istället, men den har jag haft god nytta av i många år sedan dess.

Mvh, Magnus
 
A axn skrev:
Jag har gjort det där på cirka tio kvadratmeter med multimaskin och diamantblad, dock utan tätskikt under. Det tar tid och man får vara försiktig så man inte slinter och gör märke i plattorna.

Min billiga multimaskin vibrerade så bedrövligt att jag efter ett par kvadratmeter investerade i en Fein istället, men den har jag haft god nytta av i många år sedan dess.

Mvh, Magnus
Tack Magnus. Jag får kolla på Fein istället :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.