G Guest2021 skrev:
Låter som en bra idé med utdragbart. Jag hänger alla mina kläder, så har tänkt ha dubbla stänger i min del utav garderoben.
Har du tänkt dig garderobsvägg där de står nu och sängen rakt ut från fönstret?
 
  • Gilla
Guest2021
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Har du tänkt dig garderobsvägg där de står nu och sängen rakt ut från fönstret?
Precis!
 
G Guest2021 skrev:
Precis!
Jag hade nog vänt på det. Sängen högst upp 40cm breda 60 djupa garderober på sidorna.
Sedan en förvaringsvägg mot fönstret på 35-40cm djup. Högskåp på sidorna om fönstret, lådor under fönstret där man bygger en djup nisch och eventuellt överskåp över fönstret om det är bra takhöjd. Mer jobb, men ger sovrummet en mysigare känsla när man kan se ut och slipper kalldrag från fönster.
Vill ni ha en bredare säng än 140 (vilket jag skulle föredra :rofl:) är det bara att skippa en garderob och förskjuta sängen innåt



Ritning över sovrum med möbleringsförslag, inklusive säng, garderober och förvaringslösningar placerade runt rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Turbo_Tail och 2 till
  • Laddar…
Typ så här:


pobo27.jpg
images
 
  • Gilla
Turbo_Tail och 1 till
  • Laddar…
Jag var å mätte nu och vi har idag 35 cm mellan säng och vägg i fotändan och tillsammans med Tompafix lösning så blir det nog toppen.

Som komplement till Tompafix lösning kan man även bygga en sängbotten med skenor och lådor för kök tex för att förvara sånt man vill ha i låda. Antingen använder man de färdiga stommarna från tex IKEA men kapar ner till rätt höjd eller bygger ramen själv och sätter egen front där man inte har lådfronter.
 
  • Gilla
Guest2021
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Jag hade nog vänt på det. Sängen högst upp 40cm breda 60 djupa garderober på sidorna.
Sedan en förvaringsvägg mot fönstret på 35-40cm djup. Högskåp på sidorna om fönstret, lådor under fönstret där man bygger en djup nisch och eventuellt överskåp över fönstret om det är bra takhöjd. Mer jobb, men ger sovrummet en mysigare känsla när man kan se ut och slipper kalldrag från fönster.
Vill ni ha en bredare säng än 140 (vilket jag skulle föredra :rofl:) är det bara att skippa en garderob och förskjuta sängen innåt



[bild]
Gillade denna idé! De garderoberna vid sängen kan man ju ha ”hängande kläder” i. 2st klädstänger så att man kan få in riktigt mycket. Sedan längst med väggen kan man som du säger ha förvaringsskåp som inte är så djupa. Kanske hade fungerat med 30cm till o med. Dock så hade jag vänt på skissen. Fönstret i rummet är inte som ett traditionellt fönster. Den är liten och uppe vid taket. Fönstret går ut mot en hall och inte utomhus.
 
J JBa skrev:
Jag var å mätte nu och vi har idag 35 cm mellan säng och vägg i fotändan och tillsammans med Tompafix lösning så blir det nog toppen.

Som komplement till Tompafix lösning kan man även bygga en sängbotten med skenor och lådor för kök tex för att förvara sånt man vill ha i låda. Antingen använder man de färdiga stommarna från tex IKEA men kapar ner till rätt höjd eller bygger ramen själv och sätter egen front där man inte har lådfronter.
Tackar för förslagen! Tar med detta!
 
  • Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.