Hos min lokala Lidl så ligger de små batterierna framme men 4ah fick jag be om att de tog fram vid kassan.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som testat bitsen?

[bild]
De långa T25 var iaf inget att rekommendera till slagskruvdragaren :p

Om det är samma kvalitet som de haft på sina tidigare bits genom åren så är jag inte orolig. De har iaf hållt väldigt bra. Ibland är man helt säker på att bitset är skrot när det skiter sig vid dragning av besvärliga skruvar och man hör det hemska ljudet av bits som slinter i skruvskalle... Men Lidls har faktiskt klarat sig bra!

För några veckor sedan sålde de premium-bitsen. Under ”Parkside Performance” konceptet. Dessvärre köpte jag inga. De kanske hade hållt i slagdragaren?

Den som vill se den lilla 12 voltaren i action kan kolla här:

Inte alltför vetenskapligt kanske, men den jämförs mot två blåa 12 voltare, en blå 18V samt Lidl’s slagdragare. Tre stycken 6x90 träskruvar per maskin! Eller ja, slagdragaren fick visst bara två skruvar..

[EDIT] Vad tusan..? Videon blockeras av Youtube.. Med hänvisning till upphovsrätt. Måhända beror det på att radion var på i bakgrunden när jag gjorde testet..? :rolleyes: Ska se om man kan ta bort ljudet på något sätt. Är ingen fena på Youtube..
 
  • Haha
  • Gilla
Vannisen och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Finns i Germany
svårhittat men googla Lidl parkslide
:surprised:
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
C Corbindallas skrev:
Hos min lokala Lidl så ligger de små batterierna framme men 4ah fick jag be om att de tog fram vid kassan.
Jag besökte två Lidl idag och frågade efter detta, det var inget dom hade vid kassorna, inte heller ute i butik eller på lager. Dock hade dom alla maskiner kvar, och det vanliga 2Ah batteriet + laddare. Om någon ser 4Ah batteriet i någon Lidl i Göteborgsområdet så hojta gärna till.
 
J jockebq skrev:
Jag besökte två Lidl idag och frågade efter detta, det var inget dom hade vid kassorna, inte heller ute i butik eller på lager. Dock hade dom alla maskiner kvar, och det vanliga 2Ah batteriet + laddare. Om någon ser 4Ah batteriet i någon Lidl i Göteborgsområdet så hojta gärna till.
Hojtar om ett bättre alternativ. Beställ fraktfritt från Tyskland istället för att jaga omkring på alla Gbg-Lidl. Bra mycket bättre pris än vad de brukar ta i butik dessutom!

https://www.kompernass.com/se/tillbehoer/396/batteripaket-4ah
 
  • Gilla
riob
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Hojtar om ett bättre alternativ. Beställ fraktfritt från Tyskland istället för att jaga omkring på alla Gbg-Lidl. Bra mycket bättre pris än vad de brukar ta i butik dessutom!

[länk]
Åh, bra förslag!
Verkar finnas flera modeller av 4Ah batterier, alla ser nästan likadana ut. Vilket är det man ska ha till Parkside Performance?
Hittar inte några Performance-verktyg på den sidan, är på jakt efter Parkside Performance Multitool.
 
J jockebq skrev:
Åh, bra förslag!
Verkar finnas flera modeller av 4Ah batterier, alla ser nästan likadana ut. Vilket är det man ska ha till Parkside Performance?
Hittar inte några Performance-verktyg på den sidan, är på jakt efter Parkside Performance Multitool.
Det batteriet som jag länkade, PAP 20 A3 passar till samtliga 20 Volts maskiner från Lidl/Parkside. Även till Performance modellerna :)

Den sidan verkar främst sälja tillbehör och reservdelar. En bit längre bak i tråden, så tipsade en användare om en sida som verkade sälja alla verktyg/maskiner från Parkside. Jag har inte besökt den själv dock, då den skulle paja både framtida överraskningar från Lidl’s reklamblad när det är verktygsvecka, samt bankkontot :cool:
 
Provar att länka till en numera ljudlös version av ett klipp där både den lilla 12V dragaren och 20V Performance slagdragaren testas tillsammans med 2 blåa 12V och en blå 18V

 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
jag har också kollat efter 20v multi maskinen ett tag, men har inte sett till den senaste halvåret. känns som jag inte har så stort behov, så tvekar att köpa en dyrare från tex makita
 
V Vardagsrum skrev:
Det batteriet som jag länkade, PAP 20 A3 passar till samtliga 20 Volts maskiner från Lidl/Parkside. Även till Performance modellerna :)

Den sidan verkar främst sälja tillbehör och reservdelar. En bit längre bak i tråden, så tipsade en användare om en sida som verkade sälja alla verktyg/maskiner från Parkside. Jag har inte besökt den själv dock, då den skulle paja både framtida överraskningar från Lidl’s reklamblad när det är verktygsvecka, samt bankkontot :cool:
Kanon, ska se om jag kan hitta den länken, du har ingen aning om när det tipsades? Jag har ingen brådska med Multitool-verktyget, brukar det dyka upp nya verktyg i deras veckoblad då och då?
Försöker även att hitta batteriladdare som är quick-charge för 2 batterier samtidigt. Känns smartare än att ha en separat laddare för varje batteri?
 
inlägg 2379
 
  • Gilla
jockebq
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
inlägg 2379
Tack! Men detta länkar till samma som @Vardagsrum länkade till. Där hittar jag bara reservdelar, inga maskiner ur Performance-serien.
 
A
Jävla konstigt varumärke,vill dom inte sälja öht?
 
Handyman 1 skrev:
Jävla konstigt varumärke,vill dom inte sälja öht?
Jodå, företaget växer som ogräs! :rofl:
 
  • Haha
MLindstrom och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.