nikasp nikasp skrev:
Det är inte direkt en KONE hiss med x% säkerhetsfaktor på vajern, tvivlar på att en lampdesigner verkligen brandtestar så vetenskapligt.
Svårt se en 175 watt värmekälla andtända materaliet då det är flera decimeter bort. Kan nog i värsta fall missfärga den. Får väl köpa ny lampa isåfall då vet jag gränsen går vid 160W :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nja, möjligen risk för skador på armaturen men att det skulle börja brinna det är osannlikt vid bara 17 procent överspec. De har marginaler
175 W med obefintlig ventilation blir snuskigt varmt. Om skärmen börjar kola blir det väl lättare att det får fjutt också. Skulle nog tro att kablar blir långt över 70 grader som är "normal" drifttemp för PVC-isolerad kabel..
 
V ViktorHg skrev:
175 W med obefintlig ventilation blir snuskigt varmt. Om skärmen börjar kola blir det väl lättare att det får fjutt också. Skulle nog tro att kablar blir långt över 70 grader som är "normal" drifttemp för PVC-isolerad kabel..
Denna har rätt bra ventilation hål uppe och nere mao naturligt flöde pga termodynamik
 
Nu är det bara hålla tummen :)

Vardagsrum med tänd taklampa, gardiner, fönster, soffhörna och växt på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänkte jag börjar på 75 procent så stegar vi upp från där
Skärmbild av en hemautomationsapp som visar kontroller för projektor och taklampa, med fokus på 75% ljusstyrka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Haha, har din taklampa förbrukat 817 kWh:cool:
 
Vilken effekt klarar dimmern?
 
P Pin skrev:
Vilken effekt klarar dimmern?
Fibaro Dimmer 2, 250W har jag för mig.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Haha, har din taklampa förbrukat 817 kWh:cool:
Sedan 2017 tror jag att vi började mäta
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Edit: sedan envisas alla LED med 2700k,der är för varmt för normalbelysning. Det kan funka för mysbelysning möjligen
Men om du sätter in en jättestark halogen som måste dimmas ner så blir det ju förmodligen ännu lägre färgtemperatur.
 
useless useless skrev:
Men om du sätter in en jättestark halogen som måste dimmas ner så blir det ju förmodligen ännu lägre färgtemperatur.
Fast den har ändå rätt RA. en 2700k LED har rödstick som inte ska vara där. Det är tydligt på våra Star trading i sovrummet på RA 90. Men jag är inte helt nöjd med denna 175W. Bättre ljus på Osram 160W jag hade innan.

Sedan kör vi lampan på max oftast. Då den ska lysa upp hela vardagsrummet.
 
Kör 175 watt ett tag nu. Inga problem! Lapman är uppe i 1025 kwh

Smartphone-skärmdump av en energiförbrukningsapp visande nollförbrukning för projektor och taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så ca 200 kwh timmar sedan i feb så lampan går mycket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.