Med 800 - 2500 l/min så kommer du att få ett kokande inferno med mer luft än vatten i badtunnan. :)
Den pumpen som ger 800 l/min gör det dels med mindre tryck men framför allt är dessa pumpar inte gjorda för att stå och gå timme efter timme. De är framtagna för att snabbt fylla luftleksaker som tubes, ringar eller en RIB.
 
Dumt påstående kanske, men varför inte använda tryckluft?Lägga en slinga med bromsrör eller liknande på botten, sen några fina små hål i.
Finns det någon nackdel jag inte tänkt på?
 
Tjoa skrev:
Dumt påstående kanske, men varför inte använda tryckluft?Lägga en slinga med bromsrör eller liknande på botten, sen några fina små hål i.
Finns det någon nackdel jag inte tänkt på?

det låter intressant men är din tanke att koppla en kompressor till rören? Det har jag också tänkt på och det fungerar nog men dock blir det ett jäkla oväsen med en kompressor :(
 
Intressant tråd, jag har själv en plasttunna som är gjord för utvändig kamin.
Vid köpet fanns inga hål tagna, jag gjorde som så att jag tog upp en retur till kaminen och sedan 4 hål ut.
Innan vattnet kommer in i tunnan kör jag in luft med hjälp av en komperssor.
Om det låter ? -Jo, men eftersom jag har den i källaren så gör inte det något.
Har en lös tryckregulator strax bredvid tunnan som jag kan ställa trycket med.

Så om du kan ha kompressorn en bit ifrån tunnan så är det enklaste, kan ju vara bra att kunna pumpa däck o saker oxå..
 
Ska fixa bubbel till min också :) Fler tips på produkter och inköpsställen?
 
Inga fler folk som kirrat bubbel?
 
Bubblor helt klart värt, dock hade jag inte köpt där, utan från https://www.pool-fritid.se/produkt/terrasspool-glasfiber-10-12-pers/
Och byggt ditt eget paket, antingen med el värmare, lr med värmeväxlare du kopplar till ditt befintliga värmesystem om du har vattenburet.
Då du kommer att tröttna på att elda, samt hålla vattnet frost fritt.
Sen behöver du isolera tunnan också, om den inte är det, med frigotlit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.