Hejsan,
Hoppas det är här alla kloka hemma-fixare samlas:) Jag har en brännare och blir tokig. När jag kopplar ihop kontakterna för frammatning av pellets så funkar det fint - när jag sen kopplar in dem i brännaren händer ingenting - fläkten går igång men ingen tändning i tändelementet. Har bytt säkring men tänekr att det kanske är flamvakten ...? Överhettningsskyddet ok..

Så tacksam för er hjälp!!
 
Kan du se nån låga eller att det luktar bränt ?
 
H håbbe1961 skrev:
Kan du se nån låga eller att det luktar bränt ?
No, inget...den matar liksom inte in pellets och inte heller går tändelementet igång..


H håbbe1961 skrev:
Kan du se nån låga eller att det luktar bränt ?
 
Den skall ju puttra in en startdos innan den börjar tända efter man satt den på on, de var udda detta fel är nog det enda jag inte haft på min. Kan tro att den inte känner av tempen i tanken o vill starta
 
hmm...ja, har haft slut på pellets så den har varit av i 4 dagar (= superkall och då kan det ju vara lite jox att få igång den). Tror du det kan vara ngt med kortet? det verkar ju som att när jag sätter i kontakterna att de inte signalerar till brännaren att börja mata in...?
 
Borde i så fall vara termogivaren som strular eller glappar, har ej hört att kretskortet pajat om den nu inte vill börja mata in pellets. Flamvakter o tändelemt kommer ju in i nästa steg när den fyllt på startdosen
 
aha...då grottar jag ner mig i den..- den ser stabil ut men man vet ju aldrig:) TACK för din hjälp...återkommer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.