Jag ska bygga ett hus så billigt jag kan, men kan inte köpa ett vanligt katalogshus då jag inte hittar något som matchar vår ganska svåra tomt. Behöver entré in mot gården och vinkelhus för att vi ska kunna få plats.
Funderar på att rita själv för att lösa detta dilemma, och sedan anlita någon firma som anlitar fabriker i t.ex. Lettland och sedan frakta hit. Finns det något ni rekommenderar och vet ni vilken prisklass jag kan räkna med.
Så jag vet hur stort jag kan rita huset...:) (y)
 
Vi hade kontakt med firma i Litauen som bygger mkt i Norge , mycket seriösa. De förmedlade kontakt till en firma i Sverige så man kunde ordna med , typ, totalentreprenad . Trevlig kille och så, men enl honom så hamnar man kanske max 20 procent billigare än med svensk hustillverkare. Däremot om man tänker sig samordna arbeten själv och fixar allt runt omkring så kan man få mycket fint hus i bra kvalite för bra pris - att köpa hussats plus uppförande (montering av huset och gipsat, utan vvs , el och inredning ) utomlands. Tror vi fick offert på egenritat hus på 180 kvm ( typ skärgårdshus) som låg på drygt 1 miljon. Då ingick hussats, montering - fram till gipsade väggar, själva takpannor ingick inte, dock läggning . Inte frakt heller eller kranbil ( kostnad på ca 50000 )
 
DixiePixie DixiePixie skrev:
Vi hade kontakt med firma i Litauen )
Vad heter den firman?
 
Liskandas.
 
  • Gilla
jakelund
  • Laddar…
Någon som känner till firmor som gör stenhus? Polen/Baltikum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.