V Vardagsrum skrev:
Jag blev lite grinig när jag såg Performance-serien. Kom igen liksom.. Borstlösa, verktygslösa byten, helt gummiklädda, 5-års garanti.. Låter ju hur bra som helst! Problemet som uppstår är ju att man redan har investerat i standardserien.. Har fler Lidl-prylar än vad som är hälsosamt. Vännerna hånar mig med kommentarer i stil med ”Vafan Vardagsrum, vissa gömmer spriten i bilen så frugan inte ska se den, du gömmer verktygen..”.

Kunde därför bara motivera slagskruvdragaren och sticksågen. Har stick/tigerhybriden sen tidigare och är nöjd med den. Men performance sticksågen spöar den med lätthet. Är väldigt nöjd med den! 4 inställningar på pendeln, verktygslös gering där plattan kan vinklas 45° åt bägge håll, två LED-lampor, spånblås, sju hastighetsinställningar varav en auto som fungerar över all förväntan! Förvånansvärt tyst är den också. Vinklarna blir bra, mätt med både Lidl och Hultaforshake.

Kommer använda denna framför min blåa Bosch sticksåg varje dag i veckan.

Rekommenderas!

Slagskruvdragaren har inte testats skarpt ännu. Kunde dock konstatera vid snabbtest att den drar bra mycket hårdare än vad min Metabo dito gör.

I opartiskhetens namn vill jag varna för den nätdrivna våtslipen som såldes för en tid sedan. Våtstenen gick inte rakt, utan vobblade i sidled. Jag hade inte väntat mig Tormek-kvalitet för 399:- kanske och det gick iofs att slipa både Mora och stämjärn, men det stack i ögonen att se vobblandet. Efter klagomål skickade de en ny från Tyskland och bad mig återvinna den gamla. Den nya var ännu sämre. Efter ett klagomål till kom en tredje från Tyskland. Även den fick underkänt. Då lämnade jag tillbaks ett ex och fick pengarna tillbaka utan knussel.
Sälj dina gamla verktyg eller ge bort till en vän ;)
 
  • Haha
Scout
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Sälj dina gamla verktyg eller ge bort till en vän ;)
Tanken att ge bort till vänner har slagit mig, men när de häcklar mig med helt grundlösa anklagelser om verktygsmissbruk så förtjänar de inget!

Kan för övrigt å det varmaste rekommendera 12V skruvdragaren som säljs i morgon. Jag hade en sådan i bedömt 1 ½ år innan den försvann, antingen genom stöld eller genom begynnande demens.

Den användes minst 5 dagar i veckan och ibland väldigt hårt. Den (med en hand) avtagbara metallchucken är helt underbar och minst lika användbar. Den medger, till skillnad från Bosch, att en bits sitter kvar i bitshållaren när man sätter på borrchucken. Väldigt praktiskt! Den låg också väldigt bra i handen. Jag har storlek 10 i handskar.

Jag gjorde tester mot en Bosch GSR 12v-15 och de drog lika hårt, även om Lidl’s ser klenare ut på specifikationerna. Har dessutom tappat Lidl-dragaren i både asfalt och betong flertalet ggr (den saknar bälteskrok) men den har varit lika glad för det.

Den varianten som säljs i morgon skiljer sig dock lite från min, där växeln satt på sidan och var väldigt enkel att manövrera med enhandsgrepp.

Jag har ett par skruvdragare i 12V klassen att välja mellan, men allt som oftast så blev det Lidl-varianten som jag tog.

Rekommenderar den varmt, den är oerhört prisvärd för 349:- Inklusive batteri och laddare! Rekommenderar dock 4Ah-batteriet, inte för högre prestanda, utanför att den då kan ställas upp.

Vore kul om fler Byggahusare provade på den och rescenserade i tråden!

Dessa är mina go-to dragare, men som sagt så var det oftast Lidl-dragaren jag sträckte mig efter:

Verktygslåda med Bosch skruvdragare, extra batteri, laddare och borrchuckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser Lidl-dragaren ut:
Parkside 12V skruvdragare med avtagbar metallchuck och batteriladdare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta påstås om den:

  • Kraftfullt 12 V-litiumjonbatteri (2,0 Ah)
  • Snabbladdare (60 min) med automatisk avstängning
  • Snabbt, verktygslöst byte mellan borr- och skruvdragarfunktion
  • Avtagbar snabbchuck i metall med Quick Release
  • Integrerad magnetbitshållare i spindeln
  • Tvåstegsväxellåda med varvtal som kan styras steglöst och Quickstop
  • Automatiskt spindellås SPINDLE LOCK
  • Max vridmoment: 28 Nm
  • Varvtal: 1:a växeln 0–350 / 2:a växeln 0–1 300 varv/min
  • Max borrdiameter: 25 mm i trä / 8 mm i stål
  • Batteriet är kompatibelt med alla maskiner i serien "PARKSIDE X 12 V Team"
  • Extra batteri kan beställas via service – se bruksanvisning för kontaktuppgifter
  • Rekommenderat batteri vid beställning i efterhand: 12 V (2 Ah) / 12 V (4 Ah)
  • Laddningsindikator för batteriet i 3 steg på maskinen
  • 19 förvalsnivåer för varvtal och ytterligare borrinställningar
  • Integrerad LED-belysning för precisionsarbeten
  • Antiglidhandtag
  • Batteri: 12 V-litiumjon (2 Ah)
  • Vridmomentsteg: 19 + 1 borrsteg
  • Spännområde chuck: 0,8-10 mm
 
  • Gilla
MasMats och 4 till
  • Laddar…
Är ni redo?
Reklambild för PARKSIDE plasmaskärare till specialpris 1499 kronor med texten "Allt för verkstaden".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
MikeOz och 6 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Är ni redo?
[bild]
Oja! Billig och 3 år garanti! Det här kvittot ska jag rama in! :D
 
Lime113 Lime113 skrev:
Är ni redo?
[bild]
Var hittar du annonsen för denna skönhet?
 
V Vardagsrum skrev:
Var hittar du annonsen för denna skönhet?
Reklambladen.
 
  • Gilla
erland79
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Reklambladen.
Jag lyckas inte få upp reklamblad som ligger så långt in i framtiden. Har du lust att länka?
 
V Vardagsrum skrev:
Jag lyckas inte få upp reklamblad som ligger så långt in i framtiden. Har du lust att länka?
det är en förhandsvisning i nästa veckas reklamblad för nästnästa vecka
 
  • Gilla
  • Haha
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
M mAiK skrev:
det är en förhandsvisning i nästa veckas reklamblad för nästnästa vecka
@Vardagsrum sida 31/36.
 
  • Gilla
Järre
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Har gjort tre upptäckter idag,
1. Lidls service- och garantiåtagande har nästintill inga gränser
2. Servicepartner är tyska-regelstyrda-byråkrater

Har försökt köpa loss en ny cirkelsåg av Lidl/servicepartner då den gamla är hårt använd, moddad, trasig och utan kvitto (dvs utan garanti). Servicepartner säger att "Det är fortfarande garanti fram till 1 April 2022, utan kvitto."
Men jag vill ju inte skicka in något utan bara köpa loss en ny. De säger nej.
%%Det här handlar inte om varför jag inte bara skickar in sågen.

Detta ledde mig till upptäckt tre.

Spoiler alert, för den som vill kunna fortsätta njuta av att läsa Lidls reklamblad - SLUTA LÄSA HÄR

Servicebolaget heter Kompernaß och är tillverkaren av alla Lidl-prylar. De har en hemsida där finns alla verktyg och reservdelar (jo det finns faktiskt reservdelar listade)... Mjo det var roligt i början men nu lär det inte vara lika spännande med reklambladen framöver :cry:

Hemlig länk
Direktlänk verktyg
Har en uppföljare till mitt Kompernass inlägg. Såg instruktionsboken för Grovdammsugaren PWD 20 A1 att reservdelar görs av Grizzlytools.de

Så efter litet sökande fann jag grizzlytools.shop/
 
Någon som testat bitsen?

Flera förpackningar med bitssatser av olika storlekar och typer i genomskinliga behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som testat bitsen?

[bild]
Jag har den i två bits lådor. Gillar de långa! En röd PH2 bits har gått av.

Däremot de långa bits jag hittade var bara T20, T25 och blåa PZ2 bits. Hopp. Ser I reklamen att även PH2 fanns.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Jag har den i två bits lådor. Gillar de långa! En röd PH2 bits har gått av.

Däremot de långa bits jag hittade var bara T20, T25 och blåa PZ2 bits. Hopp. Ser I reklamen att även PH2 fanns.
PH2 fanns här i Ludvika.
 
V Vardagsrum skrev:
Tanken att ge bort till vänner har slagit mig, men när de häcklar mig med helt grundlösa anklagelser om verktygsmissbruk så förtjänar de inget!

Kan för övrigt å det varmaste rekommendera 12V skruvdragaren som säljs i morgon. Jag hade en sådan i bedömt 1 ½ år innan den försvann, antingen genom stöld eller genom begynnande demens.

Den användes minst 5 dagar i veckan och ibland väldigt hårt. Den (med en hand) avtagbara metallchucken är helt underbar och minst lika användbar. Den medger, till skillnad från Bosch, att en bits sitter kvar i bitshållaren när man sätter på borrchucken. Väldigt praktiskt! Den låg också väldigt bra i handen. Jag har storlek 10 i handskar.

Jag gjorde tester mot en Bosch GSR 12v-15 och de drog lika hårt, även om Lidl’s ser klenare ut på specifikationerna. Har dessutom tappat Lidl-dragaren i både asfalt och betong flertalet ggr (den saknar bälteskrok) men den har varit lika glad för det.

Den varianten som säljs i morgon skiljer sig dock lite från min, där växeln satt på sidan och var väldigt enkel att manövrera med enhandsgrepp.

Jag har ett par skruvdragare i 12V klassen att välja mellan, men allt som oftast så blev det Lidl-varianten som jag tog.

Rekommenderar den varmt, den är oerhört prisvärd för 349:- Inklusive batteri och laddare! Rekommenderar dock 4Ah-batteriet, inte för högre prestanda, utanför att den då kan ställas upp.

Vore kul om fler Byggahusare provade på den och rescenserade i tråden!

Dessa är mina go-to dragare, men som sagt så var det oftast Lidl-dragaren jag sträckte mig efter:

[bild]

Så här ser Lidl-dragaren ut:
[bild]
Detta påstås om den:

  • Kraftfullt 12 V-litiumjonbatteri (2,0 Ah)
  • Snabbladdare (60 min) med automatisk avstängning
  • Snabbt, verktygslöst byte mellan borr- och skruvdragarfunktion
  • Avtagbar snabbchuck i metall med Quick Release
  • Integrerad magnetbitshållare i spindeln
  • Tvåstegsväxellåda med varvtal som kan styras steglöst och Quickstop
  • Automatiskt spindellås SPINDLE LOCK
  • Max vridmoment: 28 Nm
  • Varvtal: 1:a växeln 0–350 / 2:a växeln 0–1 300 varv/min
  • Max borrdiameter: 25 mm i trä / 8 mm i stål
  • Batteriet är kompatibelt med alla maskiner i serien "PARKSIDE X 12 V Team"
  • Extra batteri kan beställas via service – se bruksanvisning för kontaktuppgifter
  • Rekommenderat batteri vid beställning i efterhand: 12 V (2 Ah) / 12 V (4 Ah)
  • Laddningsindikator för batteriet i 3 steg på maskinen
  • 19 förvalsnivåer för varvtal och ytterligare borrinställningar
  • Integrerad LED-belysning för precisionsarbeten
  • Antiglidhandtag
  • Batteri: 12 V-litiumjon (2 Ah)
  • Vridmomentsteg: 19 + 1 borrsteg
  • Spännområde chuck: 0,8-10 mm
Jag stod och höll i den idag och var lite sugen. Hade den varit borstlös (med lite högre pris) hade jag köpt den. Kanske inte spelar så stor roll egentligen om den är borstlös för en sällananvändare som jag?

Synd förresten att man inte verkar kunna beställa från Lidl.de till en svensk postadress.
 
Mikael_L
F** Lidl har mig, lurat mig, äger mig.
Kikar man noga syns lite verktyg längst ner i kassen!
Plastkasse med diverse varor inklusive verktyg, matvaror och en mikrometer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här blev dagens resultat:
Mikrometerförpackning, uppsättning skiftnycklar och multiverktygstillbehör på träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är ju egentligen mätnörd, så en mikrometer av okänt ursprung med osäkra prestanda för 80 spänn från Lidl borde jag inte ens överväga. :surprised:
Men vaf, jag slog till, då har jag i alla fall nåt att mäta med ifall behovet uppstår, vem vet.. den ligger kanske oanvänd i lådan fram till min död, och då skulle det vara bortkastat med en för dryga tusenlappen.
 
  • Gilla
  • Haha
Scout och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.