Tänkte införskaffa mig en borrmaskin med sladd för lite tuffare arbeten som bl.a. hålsåg. Såg denna: https://www.bauhaus.se/borrmaskin-hikoki-d13vg-710w#go-to-description

Ska sätta upp 4-5 ventiler med den. Är det en overkill maskin då den kommer mest logga i lådan och samla damm? Någon som kan tipsa om en ev. billigare maskin som kan borra hålsåg på ca 110 mm.

Har annars bara 12v maskiner hemma för jobb med huset.
 
S Svenick skrev:
Tänkte införskaffa mig en borrmaskin med sladd för lite tuffare arbeten som bl.a. hålsåg. Såg denna: [länk]

Ska sätta upp 4-5 ventiler med den. Är det en overkill maskin då den kommer mest logga i lådan och samla damm? Någon som kan tipsa om en ev. billigare maskin som kan borra hålsåg på ca 110 mm.

Har annars bara 12v maskiner hemma för jobb med huset.
Vad ska du borra mer framöver än 5 ventiler?
 
Inga större saker, använder då min Milwaukee 12 v troligtvis. Det är bara för Fresh ventilerna jag behöver en kraftig maskin,
 
C
Köp en mindre borrhammare (som har möjligheten att stänga av hammarfunktionen). Den har du förmodligen mer nytta av och det finns hålsågshållare för SDS-fäste. Om du inte redan har en förstås.
 
  • Gilla
Octavianus
  • Laddar…
Ska du bara göra de där 5hålen så kolla om du inte har ngn runt om dig som kan låna ut en sladddriven?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ska du bara göra de där 5hålen så kolla om du inte har ngn runt om dig som kan låna ut en sladddriven?
Tänkte eventuellt ha den att blanda bruk med också, så det kan vara bra med en egen maskin
 
Ingen idealisk blandare för bruk direkt.
 
A
En borrhammare med utbytbara chuckar är ju rätt allround.
 
  • Gilla
Pingo
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.