Hemmakatten
Var kan jag hitta sådana? Har sett att Elko har uttag i valnötsfärgad plast men vill ha i trä. Någon som vet?
 
Kolla på www.elbutik.se. De har i ek vet jag och tror de har i ett mörkare träslag också.
 
Hemmakatten
Tack för tipset, men tyvärr fanns de inte i valnöt, bara i mahogny. Har en vägg i valnötsfaner och vita uttag syns väldigt mycket. Annat träslag än valnöt kommer också att se konstigt ut.
 
Hittar du inget träslag som passar finns ju alltid andra färger än vitt, tex svarta eller rostfritt.
 
Har ej sett några i mahogny, men däremot i glas! dom var jättesnygga och väldigt diskreta, och valnötsfanéren kommer ju synas igenom...
 
Hemmakatten
Tack för alla tips. :) Men fortfarande känner jag mig inte helt nöjd... De i glas är frostade (och syns därmed mycket). Svart blir också fel. De som finns i plastfärgad valnöt är för blanka. De i rostfritt syns för mycket.

Är det någon som vet var valnötsträeluttag kan köpas? Om de inte finns i Sverige, så kanske på någon utländsk (tysk?) site.

Mycket tacksam för tips! :)
 
T
Har för mig att jag har sett sådana på Eko (Ekohallen)!
 
När vi köpte grejorna till att göra om elen ville jag ha typ "antika" knappar och uttag. Dessa var superdyra i Sverige! Min elektriker sa då att jag kunde köpa lysknappar och dimrar utomlands, men att det var svårt med uttagen pga olika standard, märkningskrav m.m. Jag kan därför inte tipsa om uttag, men om lysknappar... Om du är intresserad kan du titta på t.ex. Decora Dimmer Switch - Walnut - MDI06-WAL Snygga i valnöt!
 
hmm, den jag tänkte på var inte i frostat glas dock, har sett i klarglas, har själv valt det till vår nya toalett och har även sett det i en tråd här på forumet. kommer inte ihåg namnet dock, men maken vet, han har koll.
 
Svenska Keroi gör i valnöt!
Produkter

Ska finnas i valnöt, men syns dock ej på hemsidan (än?). De listar återförsäljarna på hemsidan så det är bara kolla med dem om pris.

Lycka till!
 
Hemmakatten
Ringer Keroi det första jag gör imorgon. Har just nu ett Elko-uttag i valnötsfärgad plast hemma för prov (tänkte att jag måste testa ändå) men det ser helt fel och konstigt ut, o blev jätteglad för ditt tips. :)

Priset är ganska oväsentligt, det viktigaste är att det passar. (För övrigt kostar Elko-uttagen ca 200:- styck exkl. dosa, vilket jag tycker är hutlöst för ett plastuttag.)
 
Hemmakatten
Tack för länken. Hann inte ringa idag, får bli morgon. Förutom eluttag (enkla och dubbla), behövs strömbrytare (dimmer), datauttag, tvuttag och täcklock. Det verkarinte som om Kiroi har alla dessa men det stod att man kunde specialbeställa.

wahlström, är fortfarande intresserad av de i klarglas. Tror du att du kan höra med maken?
 
himmagjort
Hej Hemmakatten!
Fick du tag på keroi Valnöt. Jag är lite nyfiken på hur de ser ut live. Skulle vara kul om du lade in nå'n bild i denna tråden när du installerat dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.