Hej alla,

vet ni vad den här typen av liggande panel heter? Är ett väldigt liten spår mellan brädorna (liten som i grunt). Ska bygga ut och vill gärna använda samma panel.

Tack!
Närbild på liggande träpanel med grunda spår mellan brädorna, målad i ljusgrått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit liggande träpanel med grunda spår mellan brädorna på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på liggande panel med grunt spår mellan brädorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T tergo skrev:
kanske enkelfaspanel
enkelfaspanel – Google Sök
Tack, ska läsa mer om den imorgon men ser ut som djupet mellan brädorna är större än vi har. Vi har nog max nån mm.
 
T
Ta en bild från kortsidan. Så man ser om den är spontad eller inte, samt att det blir lättare och se hur den är "fräst".
 
T TechChad skrev:
Ta en bild från kortsidan. Så man ser om den är spontad eller inte, samt att det blir lättare och se hur den är "fräst".
Absolut, ordnar det imorgon när det är ljust. Hur menar du från kortsidan bara så jag vet?
Tack!
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
T TechChad skrev:
Jag som inte kan dom rätta fackorden, ändträt menade jag.

Se bild fyra i denna tråd så ser du vad jag menar:
[länk]
Tack, var det jag misstänkte du menade:) Får ta bort en knutbräda först bara.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Är finns det vanligaste med mått: [länk]
Tack! Lite konstigt för det närmaste utseendet hade stockpanel men det lär det väl inte vara eftersom huset inte har ett ”timmerstuga” utseende som det står
 
Den där är lik enkelfas, men med rundat hörn. Har aldrig sett den varianten innan, skulle gissa att den är svår att få tag på. Men en enkelfas borde gå få liknande ganska enkelt,
 
Larsa Larsa skrev:
Den där är lik enkelfas, men med rundat hörn. Har aldrig sett den varianten innan, skulle gissa att den är svår att få tag på. Men en enkelfas borde gå få liknande ganska enkelt,
Tror du har rätt, dåvarande ägare bytte 2011 så inte så länge sedan. Tyvärr har pappan som gjorde bytet gått bort och resten av familjen vet inte var han köpte panelen. Ska bygga ut 75 kvm så kanske blir dumt om det inte blir samma panel. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.