Vi kör via antenn, men tittar inte så ofta på markbunden TV för att vara ärlig.
Vi har dock Boxer som leverantör och får då både IP-tv, kräver dock en box vi inte har, markbunden TV, boxer Play, som streamar alla kanaler, samt Com Hem Play då Boxer ägs av Com Hem. Så med en Apple-TV så har vi allt. Går det ena ned finns alltid den andra.
 
J
Jag har kvar min. Känns bra att ha uppe som säkerhet om någonting händer
 
J Jotsat skrev:
Jag har kvar min. Känns bra att ha uppe som säkerhet om någonting händer
Vad skulle hända menar du ?
 
J
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Vad skulle hända menar du ?
Sorry, skrev bara halvklart :) Tänker att det är bra med luftsystem om ryssen kommer och blåser Bahnhofs och telias infrastruktur. Inte troligt alls, men tycker inte heller att antenn är speciellt fult :)
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Magnus E K
Jag rev ner en parabol på mitt hus när jag flyttade in (eller när jag vågade mig upp på taket), men behöll den vanliga antennen (och drog en ny kabel från den via vinden ner till vardagsrummet; den gamla hängde löst på utsidan och ner till ett källarfönster). Tittar nästan aldrig på vanlig TV men de gånger det sker är det smidigt att kunna se gratiskanalerna (och senast jag jämförde bättre bild än via SVT play).

Allt satt vid skorstenen så krävde ingen läskig klättring. Klättrade däremot senare upp till gavelnocken i annat ärende och det var inte helt okomplicerat. Stegen räckte inte från marken så fick först bygga en 2,5 meter hög ställning att ställa stegen på. Hade ingen medhjälpare.
 
Min antenne rök direkt .. jag hade en gammal gubbantenne för att se typ slovenska tv3 eller afghansk statligt
 
S
L Lasse77777 skrev:
Hej,
Precis köpt vårt första hus. Aldrig varit speciellt händig eller kunnig men detta är självklart drömmen och målet med att äntligen bli husägare. Många funderingar och mycket googlande blir det nu innan flytten.

Här kommer en fundering.
Huset har idag en ful tv-antenn fastmonterad på skorsten på tegeltaket samt en parabol uppe vid nocken på ena väggen. Dessa är oerhört fula enligt mig själv och jag ser egentligen inte vad vi kommer att ha för användning för dem då vi tänker installera fiber.

* Är det en dum idé att ta bort dem?
* Något jag bör tänka på när jag tar bort dem?
* Sladdarna som blir kvar, hur gör jag med dessa? knipsar av så att de knappt syns eller något annat? Tänker så inte åskan kommer osv.. Kanske tänker för mycket, hehe.
* Ingen fara att gå försiktigt på tegeltaket för att ta bort antennen? Taket ska vara en relativt bra skick enl. besiktningsprotokollet.
* Hur är smidigast att ta bort parabolen enda uppe vid nock? stege? Det är sutteränghus och det är på sidan där det är ganska långt upp till nock.


Många bra och dumma frågor.
Tack på förhand!
Ta ber antennerna och kör på bredbandet istället.
Internet har dom flesta och det går utmärkt att titta på tv via det. Själv kör jag mobilt internet 100 mb och streamar det jag vill se via playkanaler gratis. Då slipper jag en massa onödiga kanaler som man ändå inte tittar på. Kablarnaa är bara att dra ur. Kolla var dom går och ta bort eländet
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Jag har kvar min antenn, ligger på vinden funkar kanon, utom när ryssen? fällde masten. eller var kanske Antivaxxare.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.