Fairlane
Vi har fått rejält med snö i Stockholm (med Stockholmsmått mätt). Som vanligt kommer mängder med klagomål om snöröjningen, så jag vill bara vara en motvikt.

Jag är grymt imponerad av det arbete som utförs. I tisdags(?) Kom det drygt 2 en hemma hos mig. Jag bor längst in på en återvändsgränd i ett villaområde. Lägst prioritet givetvis, precis som det ska vara så jag tänkte att kommer de under natten så har vi tur. Det kom en traktor före klockan 8 på kvällen.

Så finns det någon person här på forumet som hjälper till med snöröjningen så sträck på dig.och var stolt, ditt arbete är uppskattat. Känner du någon som jobbar i snösvängen så hälsa personen att det de gör uppskattas.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 4 till
  • Laddar…
Besökte Stockholm i veckan och klev av i Sundbyberg. Vid stationen hade Försäkringskassansitt kontor och för några år sedan byggde man om husen med nya ytterväggar och försänkta fönster. Såg även inne i city att manbyggt nya hus med försänkta fönster. Funderar över hur arkitekten och husägaren tänkte. För på den gamla goda tiden klev snöskottare upp på taket och skottade ner allt snö. Nuförtiden måste man skotta taket och så får man ta en kran med korg och sopa ner allt snö som fastnar i dessa moderna fönsternischer. Och så kan det finnas hundratals nischer på varje hus där man måste sopa ner snön. Gissar att det finns några husägare som är sura på arkitekten när snöskottarens räkning kommer från snöskottarfirman och så hyran för en kranbil som kanske ska komma 50 - 100 meter upp i luften.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.