Jag har ett litet projekt på G där jag dels skall isolera mot en innervägg, dels sätta upp liggande träpanel som ytskikt.

Lite frågeställningar:
1) Behöver/bör man bryta bort golvet där nya väggen skall stå?
2) Är det bäst att använda regel 45x45 el 90x45 för en innervägg som denna?
3) Skall man ha någon papp eller plast mellan isoleringen och väggskivan eller kan man lägga skivan rakt mot?
4) Behöver/bör man sätta lodrät läkt att montera de vågräta panelbrädorna på eller fästa direkt i bakomliggande reglar?

Här är min steg-för-steg, ser att det blev 7 på både steg 7 och 8 men du fattar... =)

Diagram över steg-för-steg byggande av ny innervägg med instruktionspunkter och frågetecken om borttagning av golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skiss av en byggprojektplan med markerade steg för att lägga regel mot golvet och frågor om regeldimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skiss av ett byggprojekt med väggsektioner, reglar på golvet och tak, och text om regelstorlek och montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning av ett byggprojekt som visar planerad väggkonstruktion med isolering, reglar och noterade frågeställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning för byggprojekt med steg för att montera isolering och väggskivor, samt frågor om materialval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Illustration av steg-för-steg byggprojekt med markerat steg 6 för att måla ytan mörk före panelmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning som visar steg för att sätta upp liggande träpanel på en innervägg med markerade reglar och läkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Teknisk ritning av väggkonstruktion med träpaneler och indikation på isolering, läkt och steg-för-steg-numrering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skiss av en planerad panelvägg med steg-för-steg instruktioner och byggprojektets syfte och utseende beskrivet i text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Jag brukar lägga plåtskenor i på befintligt golv och tak sedan klämma in träreglar som spänner fast det hela , fäst med några skruv också , reglsr med c450 då jag gillar OSB skivor med breddmåttet 900 mm. 45x45 reglar räcker. Isolera med 45 glasull , ingen plats eller annat. Måla om du sen skall sätta en panel glest så man slipper se träfiberskiva bakom
 
  • Gilla
Mwelander
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.