Ett foto på skylten är bra, vad bråkar, motor eller annat.
 
J jonaserik skrev:
Ett foto på skylten är bra, vad bråkar, motor eller annat.
Hoppas detta räcker, annars får jag kolla igen.
 
  • Del av en snöslunga täckt av snö med skylt som lyder "Snow Thrower 5.5HP".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på svart motor som anger "Loncin 163cc Gasoline Engine" monterad på gul maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul och svart snöslunga delvis täckt av snö, lutad mot en trävägg omgiven av olika trädgårdsredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det som bråkar ?
 
J jonaserik skrev:
Vad är det som bråkar ?
Det är snöutkastaren som blivit svag. Orkar bara med ca hälften mot tidigare. När det inte sprutar ut snö längre måste jag stanna och ta ut allt snö i inmatningen, fronten.
 
J jonaserik skrev:
OK nästan alla slungor har samma konstruktion, hittade det här för Snow Thrower kan kanske användas av dig
[länk]
Tack kanon
 
Löste du problemet med den svaga utkastningen? Har liknande symptom och har bytt två brytpinnar till de yttre skovlarna men hittar inget till utkastaren. Drivremmar är hela men går de att spänna?
 
Använt slungan och den fungerar som tidigare. Problemet tidigare har varit blötsnö (förutom brytpinnar) och kanske en lösning är att trimma enligt förslag från youtube?
 
A
K Kjell_G skrev:
Använt slungan och den fungerar som tidigare. Problemet tidigare har varit blötsnö (förutom brytpinnar) och kanske en lösning är att trimma enligt förslag från youtube?
vaxa insidan av slungdelen... Det duger länge...
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Att trimma den med gummiflärpar ( var något om vanliga stänkskydd ) som sätts på vingarna och går väldigt nära insidan är inte helt fel och köra lite saktare i modden så det inte packar ihop sig.
 
J jonaserik skrev:
Att trimma den med gummiflärpar ( var något om vanliga stänkskydd ) som sätts på vingarna och går väldigt nära insidan är inte helt fel och köra lite saktare i modden så det inte packar ihop sig.
Bra tips om hastighet. Har också insett att det är viktigt att rikta slungan åt rätt håll så man slipper köra genom ”slungad” snö. Inget problem med gångbanor men en trippelparkering som här hemma måste jag nog dela i två bitar och köra från mitten åt respektive håll. Ovan förare och brukar mest använda snösläde för det lilla som brukar komma. Men man är ju inte femtio längre…
 
Att köra från mitten till 2 sidor. jag kastar det framför mig lite snett ät rätt håll och det blir lite tjockare där, men min slunga tar det med saktare fart. Klart är det klabbföre så går det tyngre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.