Jo, jag har sett många bilder men förstår ändå inte. Humanist...
 
A
JWa1976 JWa1976 skrev:
Den är typ 4 år. Blir som sagt inte klok på vilken slang som många rengör och får ut gegga. Om "bara" det är felet? Kan någon förklara mer exakt?

Tack på förhand!
tror inte att din har någon slang om den är 4-år men ikea har ju 5-års garanti så utnyttja den!
när denna maskin är utanför garanti är det inte lönsamt att reparera utan köp en ny med ytterligare 5-års garanti
 
Jag fick en ny av Electrolux efter 3 år så garantin har ju gått ut eftersom de räknar 3+4 år.
 
A
Då fick vi reda på att livslängden irl på en electrolux är 3-4 år, dvs 5 - års garanti är en nödvändighet om man köper electrolux.
Vilket befäster mitt uttalande att du gör bäst i att köpa en ny disk med 5-prs garanti
 
Tack för input, blir nog en ny maskin ja. Tips? Värt pengarna att köpa en Bosch eller Miele kanske?
 
JWa1976 JWa1976 skrev:
Tips? Värt pengarna att köpa en Bosch eller Miele kanske?
Mycket nöjd med vår Siemens i IQ500-serien. Den är väl nära släkt med Bosch om jag fattat rätt. Inte den billigaste men nog den första vi haft som faktiskt torkar i princip torrt. Tyst och diskar bra naturligtvis. Jag "älskar" besticklådan överst, men det är nog lite av en smaksak.

Men fem års garanti är nog trots allt en av de viktigaste punkterna i kravspecifikationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.