Tune skrev:
Nämnde de någon annan Nilfisk-maskin som skulle klara det då?.

Jag frågade bara om den modellen (tyvärr).
 
Var precis i kontakt med Nilfisk. De sade att ingen av grovdammsugarna tar skada av slipdamm, men att t.ex. Multi 20-modellen kanske inte suger upp det så bra. Han rekommenderade Nilfisk Aero 21-21PC som då även skulle ha koppling så att den kan triggas igång av t.ex. en slipmaskin som man kopplar den till. Just nu på kampanj tydligen, men annars listpris 1950 kr + moms tror jag han sade.
 
Kärcher MV6P Premium klarar detta utmärkt, även utan påse.
 
J Jan-Å skrev:
Jag har en Kärcher som kostade runt 2k och den har då sugit damm från betong, gips, lättbetong, spackel, flytspackel och allt möjligt annat. Jag har ingen påse heller men får göra rent filtret ibland förstås.
Har också en gammal (1987) grön Bosch garagedammsugare som sugit allt man kan tänka sej sen jag fick den utan att det blivit nåt fel på den.
Gammal diskussion, men fliker in här... Jag testade min Kärscher WD6 Premium utan påse när jag skulle dammsuga en gammal källare med mycket putsdamm, och filtret satte igen sig direkt vilket påverkade sugeffekten negativt. Har du nått trix när du dammsuger finkornigt damm utan påse?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.