Hej har en fjärrvärmeanläggning modell gammal. Ojämnt flöde ibland med varmvatten, kan ta orimligt lång tid att få någon värme alls samt tar slut vid 2 duschar osv.

Har inte fått någon räkning än men en ny anläggning kan det löna sig ? Är dom mer kostnadseffektiva ?
 
  • Typskylt på en äldre fjärrvärmeanläggning från AGA-Ctc med tekniska specifikationer
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre fjärrvärmeanläggning i ett trångt pannrum med synliga rör och diverse saker förvarade runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre fjärrvärmecentral med synliga rör, ventiler och mätinstrument, med frågeställning om uppgradering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, en uppdatering är nog bra. Jag hade en sådan där förut, men fick den utbytt för ganska länge sedan till en Alfa Laval "TS Villa". Förutom att den blev hälften så stor och kan sitta på väggen, så har den genomströmningsvärmare, så varmvattnet kan inte "ta slut". Jag är helt nöjd med den nya.

Väggmonterad Alfa Laval TS Villa genomströmningsvärmare installerad i skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Whitehorse
  • Laddar…
Okej jo det kanske är dags blev det någon skillnad på fakturan ?
 
Vet inte, för jag har inte kollat. Klart bättre med plats blev det i alla fall. Den nya reagerar ju snabbare och den har inte en 300 l behållare, som läcker ut värme i tvättstugan, så det borde blivit billigare.
 
  • Gilla
Whitehorse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.