Hej,

ikeas bänkskiva bygger 63,5 cm dock så har jag haft träreglar framför (45 mm) vilket gör att jag behöver täcka den första biten annars når inte skivan hela vägen fram, hur har ni gjort eller vad har ni för tips för hur jag på ett snyggt sätt kan få gärna 2-3 extra?
 
R rickard_89 skrev:
Hej,

ikeas bänkskiva bygger 63,5 cm dock så har jag haft träreglar framför (45 mm) vilket gör att jag behöver täcka den första biten annars når inte skivan hela vägen fram, hur har ni gjort eller vad har ni för tips för hur jag på ett snyggt sätt kan få gärna 2-3 extra?
Inte lätt förstå din fråga. Har du satt bänkskåpen på reglar så du behöver djupare bänkskiva än 63,5 cm?
 
Precis jag har 63,5 cm bänkskiva men den når inte in till väggen.
 
Har du redan en bänkskiva? Annars är det bara beställa en 70cm från någon annan än IKEA.
 
Fler lager gips på väggen? Ny bänkskiva? Annars är det svårt att få till det snyggt.
 
Ja jag har redan en bänkskiva ocj begränsad budget. Det är i en tvättstuga som saknar tätskikt men ikea stommarna används, för att det ska linjera bäst räcker 1-2 cm. Väggen är gjord av lättbetong
 
Ja det har jag tänkt på, det är en innervägg i källare. Ytterväggen är dränerad med 200 mm isodrän.

QUOTE="Kane, post: 4067212, member: 76960"]Fler lager gips på väggen? Ny bänkskiva? Annars är det svårt att få till det snyggt.[/QUOTE]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.