Hej!

har läst en del tråd här och det är väldigt tydligt att det rekommenderas stark att man köper en begagnad rikt och planhyvel. Jag har som många andra satt upp en Blocket övervakning med än så länge inga resultat.

Jag är övertygad att i slutänden jag kommer hitta nåt, men det kan nog ta några år. Tänkte köpa en ”kina” modell för runt 3000kr än så länge. Är det nån som klarar ganska basala uppgifter? Nåt som är mindre skräpig än de andra?

Tack!
 
G grytkonst skrev:
Hej!

har läst en del tråd här och det är väldigt tydligt att det rekommenderas stark att man köper en begagnad rikt och planhyvel. Jag har som många andra satt upp en Blocket övervakning med än så länge inga resultat.

Jag är övertygad att i slutänden jag kommer hitta nåt, men det kan nog ta några år. Tänkte köpa en ”kina” modell för runt 3000kr än så länge. Är det nån som klarar ganska basala uppgifter? Nåt som är mindre skräpig än de andra?

Tack!
Jag tänkte som du för runt fem år sedan. Valet stod mellan att hitta bra begagnat för tio-tjugo papp eller en Kinahyvel för tre... sen vet mat ju inte om man egentligen behöver den eller bara "vill ha"
Jag köpte en billig på Jula, och den ar funkat ganska bra sedan dess. Jag kör den regelbundet (pensionär...) ittil
G grytkonst skrev:
Hej!

har läst en del tråd här och det är väldigt tydligt att det rekommenderas stark att man köper en begagnad rikt och planhyvel. Jag har som många andra satt upp en Blocket övervakning med än så länge inga resultat.

Jag är övertygad att i slutänden jag kommer hitta nåt, men det kan nog ta några år. Tänkte köpa en ”kina” modell för runt 3000kr än så länge. Är det nån som klarar ganska basala uppgifter? Nåt som är mindre skräpig än de andra?

Tack!
 
Min kines för runt 10000kr är/var fullkomligt skrot. Lyckades som tur är sälja bort den trots öppna kort (köptes beggad)... fullkomligt opålitlig tappade kalibrering ständigt då man roterade riktbordet när man skulle planhyvla. Inget jag rekommenderar.

Hur en för 3000kr ny skulle fungera över huvudtaget övergår mitt förstånd men det är suveränt att de gör det.

nu är en hammer på inköpslistan.
 
Hade jag betalat tiotusen hade jag nog varit besviken, men för tre är den prisvärd! Den duger nog inte till yrkesmässigt bruk, men är man snäll mot den gör den jobbet.
Man får mer gjort med en billig i verkstaden än en proffsig på önskelistan ;)
Det går alltid att byta upp sig senare när man vet vad man behöver
Åke
 
  • Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Jag köpte en billig på Jula, och den ar funkat ganska bra sedan dess.
Har du någon mer info om denna? Kanske en länk?
 
Jula har slutat sälja den, men liksom de flesta maskiner från Kina finns det flera identiska under många namn. En av dessa finns hör Duab Rikt och planhyvel MB9020
Å
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.