Planen är att göra om bastu/dusch till förråd men samtidigt med ambitionen att behålla befintliga golvbrunnar ifall man får för sig att göra om det senare.
Att bila upp båda brunnarna o plombera känns lite osäkert i skrivande stund då man kanske får för sig att sätta in en bastu/dusch igen sen. Kan man nivellera golv utan att bila upp o plombera båda golvbrunnarna eller kan man lägga textilplattor rakt på golvet o behålla brunnarna egentligen som de är?
 
  • Ritning av bastu/dusch med två markerade golvbrunnar och en vägg som ska rivas.
Nu läser jag att det finns möjlighet att höja golvbrunnen med en insats. Den lösningen låter väl klokast kanske. Brunnen i bastun ser ut så här. Huset byggdes 1980 o utgår från att denna brunn suttit sen dess ...
 
  • Äldre golvbrunn i betong, omgiven av ett svart golv med sågspån, antydan till korrosion och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Hur ska förrådet inredas?
Golvbrunnarna verkar ju vara nära en vägg så om de hamnar under hyllor eller liknande så behöver man väl just inte göra något alls mer än täppa till rören. Men det borde väl gå att bygga ihop ett "lock" av reglar som kan vila på ringen.
 
Jag tror faktiskt jag kommer testa det alternativet först. Låta golvbrunnarna vara o lägga textilplattor över. Skär ju ut för golvbrunnen såklart så jag inte täpper till dom tänker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.