Hej

Har i köket 4 grupper spottar som har varsitt drivdon, med dimmbara återfjädrande knappar.

Jag skulle vilja styra dessa genom Hassio.
Det finns en 0-10v ingång på samtliga drivdon fast den återfjädrande knappen är kopplad till "S" .

Skulle jag kunna behålla knapparna inkopplade och ansluta en 0-10v styrning? Eller måste knapparna in i 0-10v styrningen ?

  • Sen önskar jag tips på dimmer 0-10. Har idag Zigbee och wifi men kan komplettera med andra protokoll. Öppen elcentral med två drivdon för belysning och anslutna svarta och röda kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
    Elkablage och drivdon inuti ett elskåp med märkningar och anslutna kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
    LED-drivdonsetikett från a-collection med tekniska specifikationer och anslutningsdiagram monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det brukar inte gå att välja både push och 1-10 V-styrning, det är antingen eller som gäller
Det finns åtminstone en Z-wave-mottagare (Qubino)som ger 0-10 V samt har ingång för tryckknapp.
Kan ev. vara en lösning.
 
Isåfall satsar jag på nya drivdon med zigbee inbyggt, samma pris ungefär.
 
mackee mackee skrev:
Isåfall satsar jag på nya drivdon med zigbee inbyggt, samma pris ungefär.
Är det något som går att lira ihop med Ikea zigbee? Eller funkar det inte att ansluta drivdonen till Ikeas gateway?
 
Redigerat:
Jag kör med conbee2 usb zigbeesticka till raspberry4 så ingen ikea gateway som är inblandad
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.