Hej!

Ska börja bygga ett uterum till våren och det lutar åt att beställa glaspartier från Novoroom.

Har funderingar på hur insidan ser ut, om man läser monterings anvisningarna medföljer det ett underbleck som monteras under nedre skenan.

Men om man kollar måtten så ser det ut som blecket, sticker upp på insidan av skenan, Så kan det väll inte vara tänkt?

Tänkte skruva fuktbeständig golvspån, montera bleck och skena på den och sen lägga golv lämpligt för uterum på insidan (antagligen något kompositgolv? Och då vill man ju ha en snygg list mot skenan bara...

Tänker jag fel? Är det en bra lösning?

Har någon bilder på hur insidan ser ut?

Slutligen, Novoroom är det bra kvalite på grejerna?

Mvh Christian :cool:
 
  • Illustration av underbleck, plastdistans och skenor för glaspartier med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bäst om det är helt slätt mellan uterumsgolv skenans topp och eventuellt trädäck utanför.
Jag har WillabGarden och är mycket nöjd med glas dörrarna.
Skenan har en extra inre kant som är lika hög som rälen som glasdörren går på.
https://www.byggahus.se/forum/attachments/dsc_1965-jpg.224278/
 
Redigerat:
  • Gilla
Chr.per85
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det är bäst om det är helt slätt mellan uterumsgolv skenans topp och eventuellt trädäck utanför.
Jag har WillabGarden och är mycket nöjd med glas dörrarna.
Skenan har en extra inre kant som är lika hög som rälen som glasdörren går på.
[länk]
L Leif i Skåne skrev:
Det är bäst om det är helt slätt mellan uterumsgolv skenans topp och eventuellt trädäck utanför.
Jag har WillabGarden och är mycket nöjd med glas dörrarna.
Skenan har en extra inre kant som är lika hög som rälen som glasdörren går på.
[länk]

Ser snyggt ut (y)(y)

Vad har du för typ av golv? Är det golvspån under?

Jag funderar istället på att lägga trall utanför något lägre för att få bättre vattenavrinning men det kanske är överkurs :thinking:
 
Chr.per85 Chr.per85 skrev:
Ser snyggt ut (y)(y)
Vad har du för typ av golv? Är det golvspån under?
Jag funderar istället på att lägga trall utanför något lägre för att få bättre vattenavrinning men det kanske är överkurs :thinking:
kolla på inlägg #11
https://www.byggahus.se/forum/threads/golvvaerme-i-platta-uterum.271862/#post-2427484
Eller bland mina bilder, golvet är byggt som en modern platta på mark med golvvärme ytan är Höganäs keramisk plattor 600x600 rummet är nästan lufttätt och det är inga problem att hålla 21˚C även då det är flera minusgrader ute.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.