T
Jag undrar om ni har några bra förslag på snygga fälgar till en Lexus NX?
Tänker mig runt 19 eller 20 tum. Ska vara till sommardäcken.
 
Spontant skulle jag säga att man bör ha något som är funktionellt, varför har man annars en SUV...?
De som är räddast i 9 fall av tio vid väggupp är de med SUV. Trodde det var hög markfri gång och stötdämpare på dessa bilar.

JA, jag är bitter och sur på mina mottrafikanter. Det här hjälper ju inte dig TS, och jag vet inte hur just du kör i trafiken. Spelar ingen roll, jag såg min chans att skriva av mig lite, ber om ursäkt och backar långsamt ut ur rummet...
 
  • Gilla
Nyikåk och 1 till
  • Laddar…
Är väl ytterst personligt vad man anser vara snygga fälgar?

Har svårt för SUVar överlag, men tänker en fälg med antingen ganska många (tunnare) ekrar eller en med färre, tjocka.. brukar ofta vara fula ok och relativt små skivor, så då vill man ju att så lite som möjligt av det ska synas..
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
A
Alutec Ikenu metal grey? En Alutec Ikenu lättmetallfälg i metallgrå färg mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Går inte att säga fälgar spontant då det är helt upp till vad som passar på bilen.

Men kan tipsa om en tysk sida för att få en uppfattning vad som passar som jag brukar använda.
https://www.felgenshop.de/alufelgen/

Märkte nu att funktionen inte verkar fungera så dom kanske uppdaterar sidan.
 
Jag tycker originalfälgar brukar vara snyggast. 19 eller 20 är inte så extremt om det är stora hjul. 19 är väl mest praktiskt och komfortabelt.
 
T
Jag förstår att smaken är som baken, men vill ändå få in lite förslag :)
De jag har lite funderingar på är dessa (se nedan, minus merca märket på fälgen ;)), men kul att få lite nya förslag att ta i beaktande också.

Svart Audi SUV parkerad framför bergslandskap med DEZENT-fälgar, exklusive fabriksmärket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Silverfärgad SUV med svart och silverfärgade fälgar, märkesemblemet uteslutet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.