Ojämna bågar av grå gatsten under läggning på parkeringsyta med lösa stenar och snöfläckar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagt gatsten i bågmönster på uteplats, ojämn kvalitet med lösa stenar och avvikande mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Har en firma som håller på och lägger gatsten i bågar på en uteplats och två parkeringar.
Av olika anledning lades uteplatsen av firman och där gjorde man ett mycket fint jobb där jag är väldigt nöjd. Jämna snygga bågar som följde räta linjer där bågarna gick ihop på ett mycket snyggt sätt.
Parkeringen läggs nu av en underentreprenör pga sjukdom och personalbrist på den firma jag anlitat
Bifogar några bilder på det man lagt idag. Är inte nöjd och det är inte i närheten av det som lades på uteplatsen i form av kvalitet.
Skulle gärna få feedback på om jag är för petig eller om man kan förvänta sig bättre läggning än såhär.
Detaljbilden visar resultatet längst till vänster på den större bilden. Till höger på den större bilden ser det någorlunda ut men inte lika bra som det som lades på uteplatsen tyvärr

Tack på förhand
A
 
Det där ser ju ut som att ett barn har lagt stenen.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Det där ser ju ut som att ett barn har lagt stenen.
Lite så känns det faktiskt. Utan att vara stenläggare tror jag att jag hade lyckats minst lika bra eller kanske tom bättre
 
Oj. Trist. Jag har aldrig lagt smågatsten men gjorde lite fix i trädgården i somras som innebar att jag fick lägga om en del på vår uppfart som har samma mönster. Måste nog säga att jag gjorde det snyggare än dessa bilder. Iof så hade jag ju bef mönster att utgå ifrån men hade jag börjat från noll hade jag nog bara mätt upp och kört på ett ungefär med bättre resultat än detta.

ta kontakt med arbetsledaren och påpeka att du vill ha samma kvalitet som din andra läggning annars kommer du reklamera jobbet. Dessutom. I min uppfart så är innerst gjorda med mindre /halva stenar ev kantstötta men iaf så de går ihop mer men det kanske är överkurs
 
  • Gilla
Anders 500
  • Laddar…
På den högra har de ju kapat stenarna till bågens innersta del. Hade de gjort det på den vänstra hade de ju fått ihop den taightare. Tror det påverkar rätt mkt
 
  • Gilla
Anders 500
  • Laddar…
PÅ den vänstre har dom ju inte förstått hur trapetsformade stenar lägger sig till en båge. Gör om gör rätt.
 
  • Gilla
Anders 500
  • Laddar…
Tack för feedback! Nu vet jag att jag är rätt ute. Arbetsledaren kommer på onsdag för en diskussion. Ska nog gå att få ordning på detta!
 
A Anders 500 skrev:
Tack för feedback! Nu vet jag att jag är rätt ute. Arbetsledaren kommer på onsdag för en diskussion. Ska nog gå att få ordning på detta!
Fick Du någon ordning på det?

Visa bilder!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.