Hej!

Tänkte byta ut alla gamla uttag hemma och såg att det var rätt stor skillnad i pris på Schneider och övriga märken. Finns det nån anledning till att betala extra på Schneider uttagen eller är det bortslängda pengar?

vänligen,
Kalle
 
Håller du dig till kvalitetsmärken (Elko, Schneider/Eljo, mfl) så kommer du ha uttag/strömbrytare mm som håller länge och som kan kompletteras efter flera år.

Tex Jula’s Anslut och andra lågprismärken bör undvikas, bla pga följande;
Sprödare plast, sämre kvalité på metallen i tex skruvar (gängan går lätt sönder), kontaktblecken mister lättare spänsten.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Schneider Exxact är de snyggaste (tycker jag) och kvalitetskänslan är mycket hög. På Hornbach är de inte så dyra.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Håller du dig till kvalitetsmärken (Elko, Schneider/Eljo, mfl) så kommer du ha uttag/strömbrytare mm som håller länge och som kan kompletteras efter flera år.

Tex Jula’s Anslut och andra lågprismärken bör undvikas, bla pga följande;
Sprödare plast, sämre kvalité på metallen i tex skruvar (gängan går lätt sönder), kontaktblecken mister lättare spänsten.
stort tack för svaret. Då skippar jag julas uttag som jag har framför mig just nu :cool:vi
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Schneider Exxact är de snyggaste (tycker jag) och kvalitetskänslan är mycket hög. På Hornbach är de inte så dyra.
tack för tipset. var ju 40kr billigare på hornbach!
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Elbutik.se har samma pris,
Skärmbild från elbutik.se visar två olika modeller av Schneider Exxact vägguttag med priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kalle91 Kalle91 skrev:
tack för tipset. var ju 40kr billigare på hornbach!
Yes! De säljer dom i grossistpåsar istället för snyggt inpackade i hårdplast som på Bauhaus och motsv.
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Yes! De säljer dom i grossistpåsar istället för snyggt inpackade i hårdplast som på Bauhaus och motsv.
yep. tack alla för svaren!
 
  • En papperspåse full med förpackade elektriska uttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.