Jag planerar att på ett relativt enkelt sätt bygga in den del av sovrummet där garderoberna står. Göra en sorts "walk-in-closet". I dag delar jag av med dels en stor bokhylla och med draperier från takskena.

Nu ska jag bygga in, göra mer av en 'riktig' vägg och då bl a utnyttja baksidan av bokhyllan att fästa i (+ läkt i tak och vägg - inte göra åverkan på golvet). Har tänkt mig en 'pärlsponts-finish'.

Tanken har varit att helt enkelt köpa färdiga panelskivor, men nu hittar jag bara sådana anpassade för standardhög vägg, d v s 2,40 m.

Finns dessa att beställa i längre utförande, då jag har 2,80 m till tak och inte är intresserad av att dölja 40 cm yta med någon sorts list, varken upptill eller nertill eller mitt på? Eller måste jag krypa till korset och ha en lösning med vanlig pärlspont/panel (d v s merjobb)? I så fall VAR hittar jag längre panelskivor? Letar och letar...

Bild på vad jag söker, som jag kan få i 2,70-2,80 m längd: Vit pärlspontspanel som söks i längre utförande än standardstorlek för väggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pärlspont panel med vertikala linjer och en vägglampa, sökes i längd upp till 2,80 meter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
två förslag, först: sätt panelen liggande istället, eftersom de är spontade längs med långsidorna går det bra att skarva på det hållet.

annars: kör på riktig pärlspont, men färdigmålad. se till att den är ändspontad. tex denna: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...spont-baseco-snovit-parlspont/p-851000-851001
mer jobb än bara snabbpanel, men inte lika mycket jobb som obehandlad. har själv satt upp pärlspont och det går snabbare och är roligare än vad man tror!
 
Redigerat:
  • Gilla
Livliv
  • Laddar…
Tack för omtänk! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.