Hej,

snabba svar önskas, har hantverkare på plats och på ingång i veckan.

Hus från 1945, sutteräng med källarplan och boplan. På boplanet ska vi gjuta eps för att sedan kunna flytspackla och till sist lägga klinkers ishall och badrum.

jag har tagit bort kutterspånen mellan golvbjälklaget. Plattsättaren sa att jag skulle klä in allt med plast. Det är gjort.
Men röris påpekade idag att det finns risk för innestängd fukt när tätskiktet kommer på i badrummet sedan.

vad säger expertisen ? Ska jag ta något annat än diffusionsstängd plast ?

helpf Bitte !
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hej,

snabba svar önskas, har hantverkare på plats och på ingång i veckan.

Hus från 1945, sutteräng med källarplan och boplan. På boplanet ska vi gjuta eps för att sedan kunna flytspackla och till sist lägga klinkers ishall och badrum.

jag har tagit bort kutterspånen mellan golvbjälklaget. Plattsättaren sa att jag skulle klä in allt med plast. Det är gjort.
Men röris påpekade idag att det finns risk för innestängd fukt när tätskiktet kommer på i badrummet sedan.

vad säger expertisen ? Ska jag ta något annat än diffusionsstängd plast ?

helpf Bitte !
Här kan du läsa om hur du ska gjuta med EPS under olika förutsättningar.
https://www.epscement.com/epscement-applikationer
 
T Tompafix skrev:
Här kan du läsa om hur du ska gjuta med EPS under olika förutsättningar.
[länk]
tack !

det hela slutade med att jag hittade mycket bra information på gvk’s hemsida. Där framgår det att det INTE skall vara åldersbeständig plast. Så jag åkte och köpte ”tunnare och icke åldersbeständig plast” och gjorde om allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.