Ska sätta upp fibo våtrumsskiva i ett nytt badrum. Sätter skivorna direkt på reglar. Har 145mm yttervägg och sen åldersbeständig plast sen 70mm reglar och sen ska jag ha fiboskivorna, givetvis isolering mellan reglarna ;)

Hela utbyggnaden är det plast på 145mm väggarna. . Har googlat o kollat men blir inte klok. Ska man ha plasten kvar eller inte ?
Vill inte ha några kommentarer om att fibo är värdelöst.
Tack
 
Fiboskivan är ju väl ett tätskickt som inte släpper igenom fukt? Man skal generellt undvika att ha dubbla fuktspärrar eftersom ev fukt som ändå hamnar där, får svårt att torka. Jag hade lite svårt att förstå var plasten satt. Var det mot ytter
panelen? Där skulle jag satt vindduk istället.
 
Kolla gärna med Fibo själva. Jag hade inte kört med plast bakom. Sedan ska du ha 12mm plywood eller 15 mm OSB alt. liggreglar 36x76 (!) bakom Fibo-skivorna.
Uppdaterade instruktioner här:
https://fibo.no/content/uploads/202...-instructions-Inlay-all-markets-0121-LQ-1.pdf

Vi renoverade vårt badrum på landet för 2 år sen och det blev riktigt bra, tycker vi. Plastmatta. Har ej gjort jobbet själv.
Renoverat badrum med vita väggpaneler, toalett, handfat och synliga rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nån som vet hur fb ställer sig nuförtiden? Har de fått nå godkännanden från branschen?
 
A Arvo-björk skrev:
Fiboskivan är ju väl ett tätskickt som inte släpper igenom fukt? Man skal generellt undvika att ha dubbla fuktspärrar eftersom ev fukt som ändå hamnar där, får svårt att torka. Jag hade lite svårt att förstå var plasten satt. Var det mot ytter
panelen? Där skulle jag satt vindduk istället.
Nej det är 145mm vägg sen plast sen 70mm vägg sen 12mm plywood och sedan fiboskivan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.