P Pappa1986 skrev:
@Isak90 Hur löser ni det med rännkrokarna? Direkt på fotbrädan?
Det vet jag faktiskt inte hur snickarna fäster, får återkomma i frågan.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Normalt skjuter man glespanel i taket med 2x90mm spik på varje ställa.

//AA
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag fått isolerat och plastat väggarna i garaget. Är bara kvar lite runt port och dörr men det tar jag senare. Påbörjade även liggande 45x45.:)

Isolerade väggar och plasttak i ett ofärdigt garage med synliga reglar och några träplankor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolerade garageväggar med plastfolie och oisolerade träreglar, en fönster och vit dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolerade garageväggar täckta med plastfolie, med 45x45 reglar staplade i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis renoverat garage med isolerade och plastade väggar, träreglar på taket och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett pågående garagebygge med isolerade och plastade väggar, träreglar och oisolerade partier nära en port och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Josa8619 och 6 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Idag har jag fått isolerat och plastat väggarna i garaget. Är bara kvar lite runt port och dörr men det tar jag senare. Påbörjade även liggande 45x45.:)

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

//Fredrik
Fint! Vad ska du ha de liggande 45x45 till? :thinking:
 
Torbjärn Torbjärn skrev:
Fint! Vad ska du ha de liggande 45x45 till? :thinking:
Installationsskikt.
Görs i princip på alla hus idag.
45 eller 70mm
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Installationsskikt.
Görs i princip på alla hus idag.
45 eller 70mm
Aha, endast på ytterväggar?:thinking:
 
Torbjärn Torbjärn skrev:
Aha, endast på ytterväggar?:thinking:
Ja, för att inte punktera plasten.
 
  • Gilla
Torbjärn och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Idag fick jag fortsatt en stund med mer 45x45 och även lite tejpning.:) Har sparat längst ner för jag vill göra en till fuktmätning av syllen innan jag tätar till. Fick dock se lite kondens på insidan av plasten på ena väggen idag. De ljusa partierna på första bilden. Ska stämma av med snickarna imorrn och se vad dom säger om det. Har inte helskruvat reglarna så det går ganska smidigt att plocka ner dom igen om det behövs.

Byggplats med 45x45 reglar på vägg, kondens på plast och delvis tejpad konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med oskruvade reglar, tejpning och kondens på plasten inuti ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Josa8619 och 1 till
  • Laddar…
LoweW
I Isak90 skrev:
Hej!

Idag fick jag fortsatt en stund med mer 45x45 och även lite tejpning.:) Har sparat längst ner för jag vill göra en till fuktmätning av syllen innan jag tätar till. Fick dock se lite kondens på insidan av plasten på ena väggen idag. De ljusa partierna på första bilden. Ska stämma av med snickarna imorrn och se vad dom säger om det. Har inte helskruvat reglarna så det går ganska smidigt att plocka ner dom igen om det behövs.

[bild]

[bild]

//Fredrik
Kommer ni ha stående gles på 45x45orna och sedan OSB och gips eller hur gör ni där?
 
  • Gilla
mindis
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Kommer ni ha stående gles på 45x45orna och sedan OSB och gips eller hur gör ni där?
Det brukar vara liggande reglar och stående skivor med en typ av metallskarv emellan
 
  • Stål T-profil på en webbplats för byggvaror, använd för liggande reglar och stående skivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Åsa Lund
Fiffig list det där!
 
LoweW
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det brukar vara liggande reglar och stående skivor med en typ av metallskarv emellan
Behöver man den trots att man har förskjuten OSB bakom? Förstår att metallen har i princip 0 rörelse medan OSBn har relativt lite men det kanske ändå är för mycket?

Har aldrig gipsat innan och inte kommit så långt i min egen renovering än så jag har ingen aning :D
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det brukar vara liggande reglar och stående skivor med en typ av metallskarv emellan
Så dessa används där det ej finns regel bakom att fästa skiva i om jag förstod det rätt?
 
richardtenggren
Vi har bara satt LP50-profiler i hörnen och gips och osb är förskjutna, känns väldigt stabilt.
Har inte sett någon köra på T-profilen tidigare även om det verkar som en bra grej, @Ramnemark är väl säkert på en del byggen i jobbet och ser mer än gemene man. :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi brukar inte köra med några profiler.
OSB på reglarna och sen gips lite förskjutet på OSB’n.

//AA
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.