S
Verkstadsbygge 2017
3D-modell av en gårdsplan med planerad verkstad, befintliga byggnader och ridbana.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur det ska bli när det är klart. Detta innebär rivning av lada som står där verkstaden ska vara, anläggning av ridbana, nya vägar, ny design på gårdsplan och någon form av altan.


Ritningar av en verkstads byggnads två fasader, en fasad mot väst med en dörr och en fasad mot öst med två fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fasad gavlar.


Schematiska ritningar av en verkstads syd- och nordfasad med fönster, dörr och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fasadens sidor.


Planritning för verkstadsbyggnad med måttangivelser och ytor avsedda för snickeri och förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Planritning


Gammal lada i rivningsprocess med avtagen plåtfasad och byggmaterial på gården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat ta ner plåten på ladans fasad. Ladan är på runt 300kvm.


Rivningsfas av lada med exponerat trästomme och tegelmurar mot klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taket nedtaget och deponerat.


En hög med demonterade träbalkar framför en äldre lada under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite träbalkar blev det. Tog lite tid att såga ner och packa in i containers.


Byggställningar uppställda mot en grå betongkonstruktion med uppsatta reglar för en framtida gavel under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaveln på stallet som ladan satt ihop med fick en ny gavel.


Verkstadsbygge 2018
Bild på en utgrävningsplats för verkstadsbygge med synliga grundarbeten, material och byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utgrävning av grunden. Verkstaden har flyttats lite in mot innergården jämfört med ladan som dessutom var ett par meter bredare. Detta ger mer utrymme åt ridbana och väg som kommer ligga på höger sida om grunden.


Grundarbete för bygge med grävmaskin, rör och grundplanering i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävning av dike till stenkista.


Utgrävning för verkstadsgrund med synliga rör och grunden under uppbyggnad, byggmaterial staplas i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stenkista klar.


Grävd grund med olika kablar och rör för el, avlopp och nätverk vid en byggplats med tegelhus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avlopp, kulvertledning, vattenledning, rör för el till verkstad, rör för el till stallet och rör för nätverkskablar.


Ett dike med utlagda el-, vatten- och avloppsledningar under arbete för grundläggning i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kablar och rör leds fram till grunden.


Byggarbetsplats med grusläggning för grund, armeringsjärn, rör och markarbeten i förgrunden, lantlig miljö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dränering, dagvatten och makadam på plats.


Grundarbete för verkstad med armeringsnät, kulvertrör och installationsrör som sticker upp ur betongplattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grunden börjar ta form.


Grundarbeten för verkstad med avjämningsgrus och armeringsjärn, omgivet av grus och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min justerbara mall för avjämningsgruset.


Grund för verkstad med armering, rör och isolering klara inför betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

6st 12mm armering i balkarna, 8mm villabyglar och 6150 mattor.


Grund till verkstadsbygge med armeringsjärn och golvvärmeslangar, hus och klarblå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Armering, golvvärme och avlopp klart.


Förberedd armering och rör för golvvärme på en betongplatta under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plattan är uppdelad i 3 sektioner och varje mellanvägg står på en balk liksom alla ytterväggar.


Grunden för en byggnad med installerad armering, golvvärme och rörledningar före gjutning av betongplattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här kommer badrummet att finnas och här går golvvärmen upp, lika så kulvertröret. Provtryckt och klart.
 
Redigerat:
  • Gilla
Annaet och 5 till
  • Laddar…
S
Armering och rörsystem installerade i betongform före gjutning av platta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på balken.


Vy genom fönster där arbetare gjuter en betongplatta för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjutning av plattan.


Nyutgjuten betongplatta på mark med byggmaterial och verktyg i förgrunden och en lantlig omgivning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plattan klar.


Snickeriverkstaden 2019
Två bilder på byggarbetsplats med jordhögar, byggmaterial och en grävmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röjning av mark. Det har blivit många jordhögar efter diverse projekt på gården. En stor grävmaskin röjde undan alla massor och skapade ett större berg. Detta är en förberedelse för ridbanan.


Nybyggd betongplatta med levererat murbruk och isoleringsmaterial strategiskt placerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Materialet för väggarna har kommit. Försökte placera det så strategiskt som möjligt så arbetsflödet blir så enkelt som möjligt.


Byggplats med storsäckar av murbruk på pallar och en betongblandare på nygjuten platta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Murbruket fick en central plats mitt på plattan.


Byggarbetsplats med halvfärdiga murade väggar och byggmaterial utspritt under en mörk molnhimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Murning påbörjad.


Byggplats med påbörjad mur av Leca-block, byggmaterial och kon i förgrunden samt landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 2.


Delvis uppbyggda murade väggar av betongblock på en byggplats med gråmulet väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 3.


Röjt område med pågående byggnation av mur, röd bil i förgrunden, hus i bakgrunden under kvällshimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 4.


Byggarbetsplats med halvfärdiga väggar av betongblock och material utspritt på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 5.


Byggarbetsplats med halvfärdig murad byggnadsstomme och rörigt markarbete vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 6.


Byggplats med murbruk i säck märkt "FINJA", betongblock, och delar av konstruktion med skymt av himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 7, innerväggar börjar ta höjd.


Byggarbetsplats med halvfärdiga väggar av gråbetongblock och byggmaterial fördelat på en gjuten betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 9.


Hus under konstruktion med betongblock och murbruk, cementblandare i förgrunden och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dag 10.


Närbild av gjuten betongplatta med träbalkar och rostfria gängstänger förberedda för konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hammarband med klämd ålderbeständig byggplast.


Nybyggd betongvägg med betongblandare framför, under konstruktion av ridbana.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snart klart för takstolar.


Närbild av hammarband fäst med rostfri gängstång och expanderbultar på byggnadskonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konstruktionen... hammarbanden är fästa med 50cm långa rostfria gängstänger och som extra förankring så har jag även satt dit 12mm expanderbulltar. Under hammarbanden sveper stålband från ytterväggen in över väggen och ner mot innerväggen.


Byggmaterial och isolering täckta med blå presenning på byggplats med halvfärdig byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Råspont har levererats.


Närbild av träkonstruktion för takstolar på en pågående byggnation med synligt armerat betongfundament.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takstolarna anlände och fick bäras upp för hand. Nu är de iaf på plats.
 
  • Gilla
Annaet och 2 till
  • Laddar…
S
Förstärkta vinkeljärn på takstol vid takläggningsarbete, med synlig underlagspapp och råspont.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varje takstol har fyra förstärkta vinkeljärn installerade. Vinden kan ligga på rejält här i Skåne med alla öppna fällt. Därför använder jag både hängsle och livrem.


Takstolar på en byggnad under konstruktion med råspont och underlagspapp, mot blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redo för takläggning.


Nybyggt tak med råspont och underlagspapp, omgivet av öppna fält under en solig sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Råsponten på plats. Sommaren 2018 är ju känd för sin torka, så det blev inte en droppe regn på detta tak.


Byggnad under takläggningsfas med underlagspapp installerad, synliga takstolar och förstärkta vinkeljärn på en stor tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Underlagspappen på plats.


Byggnation med murade gavlar, ventilöppningar och grusområde, redo för vidare arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gavlarna muras upp till nock. Lägre ventil är för frånluft till ventilationen. På andra gaveln så finns en identisk som är för tilluft. Den övre är till ventilation av vind, finns en på andra sidan också.


Råsponttak med förstärkta vinkeljärn och vägg isolerad med underlagspapp klar för putsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vindskydd för isoleringen.


Vägg under konstruktion med förstärkt nät och vinkeljärn, vindskydd och ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förberett för putsning.
Denna ventil är för framtida sprutlackering och det finns en till längre bort som är till frånluft för bastun.


Lantgård med tegelhus och vit ladugård omgärdad av grushögar i gyllene kvällsljus, träd i bakgrunden och fält i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite grus ha anlänt.


Gårdsbild med grushögar och väganläggning i förgrunden, byggprojekt med stort hus i bakgrunden under solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi fick dumpa lite här och där, tur man har stor tomt.


En nyanlagd grusväg som leder mot en vit lada med halmtak, omgiven av öppet fält och grön vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi fick anlägga en ramp/väg så man kan köra runt ridbanan. Tar man denna vägen så kommer man till stallet direkt vilket minskar trafiken runt huset.


Byggplats med en ridbana under anläggning och hus i bakgrunden under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ridbanan börjar ta form.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Vilket projekt! Har du lejt bort jobbet eller har du varit själv?
 
S
Snickeriverkstaden 2020

Byggnad under konstruktion med delvis målad vit fasad och svart takmaterial, byggställningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takläggning klar och jag har börjat måla fasaden.


Inuti en snickeriverkstad med oputsade betongblocksväggar, synligt träbjälklag och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utfräsning av väggar för eldragning.


Inredning av snickeriverkstad med åldersbeständig plast klämd mellan takstol och regel, med synlig ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bygge av loftgång eller krypgång.


Innertak med träreglar och ventileringskanaler på en snickeriverkstads vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bygge av ventilationssystem på vinden.


Takstomme i byggnation med synliga träreglar och isoleringsplast klämd och tejpad mellan takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åldersbeständig plast är på plats. Plasten är klämd mellan takstolen och en 45x45 regel, självklart är den tejpad också. Har även satt in vindstrappan.


Nybyggd snickeriverkstads takstomme med isolering och träreglar, samt utfräst öppning för elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Glespanelen" är på plats. Det blev 45x70 reglar för att få rätt höjd på innertaket i relation till väggarna.


Hörn av en verkstad under renovering med isolerad träregelstomme och mineralull samt oputsade betongblocksväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här bygger jag in avluftaren till avloppet som gå upp på vinden samt frånluften till bastun som finns bakom väggen.


Nyinstallerad garageport i verkstad med synligt fall skapat i betonggolvet, material och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt första stora problem. När jag först byggde verkstaden så var tanken att ha slagportar som installeras i liv med fasaden. Men efter att kollat av marknaden så insåg jag att alla slagportar levereras utan tröskel, speciellt tröskel i metall. Så vida jag inte ville pynta 50 tusen för en industriport. En modern garageport var dessutom billigare med installation och motor. Detta gjorde att fallet som behövs inte fanns. Jag fick skapa ett eget fall genom att flytspackla en remsa.


Flytspacklad remsa för att skapa fall framför garage med verktyg och hinkar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Remsan blev bra.


Renoverad garageingång med flytspacklad remsa för att skapa lutning och färdigmålad vit fasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Därefter fick jag skapa ett fall på båda sidor med hjälp av fix blandat med sand. Tips, använd så fin sand som möjligt, annars blir det svårt att spackla ut det.


Egenkonstruerad lutning för garageport med flytspackling och klinkerutläggning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fallet blev bra.


Närbild på grå klinkers med skapad lutning, vattenpass och en metalltröskel för garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ser man lutningen med vattenpass.


Gjuten betongtröskel med lutning vid garageingång med utlagd klinkerplatta för att demonstrera fallet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klinkern utlagd så man ser hur fallet fungerar.


Närbild på en garageporttröskel med vattenpass som visar lutningen för avrinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fallet igen.


Nyfärdigmålad vit fasad på snickeriverkstad med grön garageport och sluttande grusmark framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Garageporten på plats och jag har lagt klinkern en bit in över fallen så allt är som det ska. Inget läckage än.
Fasaden är färdigmålad.


Nyinstallerad grön garageport i en vitmålad fasad på en verkstad med nylagt fall i klinker framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på porten.


Renoverat rum med nymålade gröna väggar, vita tak, och otydligt ljus där renoveringsmaterial ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tiden gick och jag har nog glömt fotografera en del arbete. Jag har satt dubbelgips i alla tak (100kvm+100kvm) och innerväggarna putsades under hösten. Jag har spacklat taken och i detta rum bredspacklade jag även väggarna. Slängde på lite färg, det skulle vara vitt men jag ändra mig i sista stund då jag vill ha det lite varmare. Bilden är kanske lite missvisande då färgen är blöt och belysningen si sådär. Denna bild är tagen på julafton, strax innan vi ska iväg.
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
S
Snickeriverkstaden 2021
Vit snickeri verkstad med nyinstallerade vindskivor, en stor lampa, luftventil och snöfläckig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt år, ny tag... Jag har satt upp vindskivorna, installerat luftventiler och installerat belysning. Inte den snyggaste lampan men den lyser upp rejält. Denna kommer kopplas till rörelsevakt och belyser området mellan huset och verkstaden.


Vitputsad fasad på snickeriverkstad med nyinstallerad lampa och vindskiva, grön garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En vecka senare så var det bara att ägna helgen åt nästa gavel. Här har jag satt en mer diskret lampa. Jag får vänta med den ena luftventilen då det just nu går in en förlägningskabel i detta rör. Jag behöver elen till bygglampor, värmefläkt och en avfuktare.

Denna helg har jag inte gjort något då temperaturen ligger på några minus vilket gör att färgen där inne ligger på 5-10 grader beroende hur långt bort man befinner sig från värmefläkten som jag satt på 50% kapacitet för att spara in på elkostnaderna.

Just nu är planen att måla klart inomhus så elektrikern kan installera elen och alla uttag med mera. När det är klart kan rörmokaren koppla på värmen. Sen ska jag måla alla brädor till underspikningen av takutskjutet.

Målet blir att bli klar till våren då andra projekt väntar.
 
  • Gilla
  • Wow
Xeroz19 och 9 till
  • Laddar…
S
nino nino skrev:
Vilket projekt! Har du lejt bort jobbet eller har du varit själv?
Jag har fått hjälp med följande:
Grävning av grund.
Gjutning av platta.
Murning och putsning.
Läggning av ytpapp.
Garageport

Jag har haft medhjälpare vid:
Grundelement och cellplast.
Takstolar
Råspont
Underlagspapp
Fönster och dörr

Jag har själv:
Ritningar och arbetsledning
Grävt för alla rör och avlopp mellan hus och verkstad.
Dagvatten
Dränering
Armering
Makadam och padda
Golvvärme
Avlopp
Tätning och plåtar för fönster och dörrar.
Infräsning av all el.
Eldragning (ej inkoppling)
Innertak
Gips
Plast
Ventilation
Nätverk
Isolering (100m x 3 lager på vinden)
Målning av trä och fasad
Vindbrädor och allt annat av trä och plåt.
+100 grejer jag troligen förträngt...

När det kommer till ridbanan så hade jag en kille som körde grävmaskin och jag fick gå och mäta höjd med laser och padda. Samma med vägarna.

Vissa saker är inte värda att göra själv. Som att mura stommen som består av 1000st 290mm tjocka lecablock plus alla balkar. Känns som jag lagt tillräckligt med tid på bygget som det är och jag vill gärna bli klar i år och inte 2030. :)
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Inte alls nyfiken på att få se det färdiga snickeriet ;)

Bra jobbat och kämpa på mvh
 
S
Planritning av en verkstad med zoner för snickeri, bastu, badrum, maskinverkstad och garage, markerat med text och symboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite hur jag tänkt att det ska bli när det är klart. Först en hall som avskiljer snickeriet från badrummet så det inte dammar in i badrummet. Kanske blir en relax eller nått.

Badrummet har toa, vask och dusch och huserar VVB och golvvärmecentral. Vidare finner man 1-2 mans bastu. Jag vill kunna basta, så länge det är en bastu så är jag nöjd.

Vidare kommer man in i finsnickeriet där det kommer finnas ett monteringsbord. Man finner även plats för en dator så man kan sitta och programmera cnc´n. Jag vill gärna ha en TV så man kan slötitta på något medans man arbetar. Väggarna kommer ha väggskåp med diverse verktyg, skruvtvingar och skruv.

Nästa rum blir mittensektionen som kommer bli maskinverkstad. Här kommer allt oljud och damm tillverkas. Det rosa är ungefär det område som måste vara fritt för justersågen. Ena väggen kommer ha bänk och väggskåp för diverse verktyg.

Nästa och sista rummet är garage/förråd. Här kan man köra in bilen om det skulle behövas. Men det kommer främst fungera som lager för virke och skivor. Det kommer finnas lagerhyllor till diverse saker som idag finns i huset (verktyg). Trädgårdsredskap kommer få en liten hörna. En kompressor kommer finnas här och eventuellt tar jag upp ett hål så jag kan dra ut en slang till cykelstället. Jag är inte helt säker men eventuellt bygger jag ett rum i detta rum för ytbehandling.

Övrigt:
Det kommer finnas 4st övervakningskameror runt byggnaden (POE kabel dragen).
Byggnaden värms via kulvertsystem som kopplas på husets jordvärmepump.

Elsystem:
Färgkodad planritning över en verkstad med utmärkta områden för hall, badrum, bastu, finsnickeri, maskinhall och garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 14 till
  • Laddar…
rev du asbest själv`?
 
S
M maria01 skrev:
rev du asbest själv`?
Jag monterade ner eternitskivor. Skickade dem i container till återvinningen.
P3 filter mask och utomhus.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.