M maallee skrev:
Tack för det snabba svaret!
Vad bra att ni iaf får nytt golv. Förstår att det är surt att behöva betala för att lägga det nya. Är ju inte bara kostnaden utan även tiden.

Hur gjorde ni reklamationen, direkt till Pergo eller via återförsäljaren?
Vi gick via återförsäljaren som kopplade ihop oss med säljaren som i sin tur skickade ut mail med instruktioner för hur vi skulle reklamera.
 
Nyfiken på hur det gått för er?
Har nämligen lagt in samma golv, vinylklick från Pergo, och vi har stora problem med det.
Reklamerade till Pergo 2018 och de godkände ärendet som reklamation men har sedan trots detta vägrat byta ut det.
Nu har saken gått så långt som till en rättstvist, vi har advokat inkopplad som skickat krav till Pergo (Unilin som företaget bakom heter) men de har fortsatt vägrat lägga om golvet. Nu blir det tingsrätt härnäst.
Vår golvläggare berättade att vi var långt ifrån ensamma med dessa problem med Pergo vilket förvånad mig då det är ett så stort golvmärke men ju mer jag läser på forum destu sämre bild får jag av Pergo dessvärre.
 
E.6745 Elin6745 skrev:
Nyfiken på hur det gått för er?
Har nämligen lagt in samma golv, vinylklick från Pergo, och vi har stora problem med det.
Reklamerade till Pergo 2018 och de godkände ärendet som reklamation men har sedan trots detta vägrat byta ut det.
Nu har saken gått så långt som till en rättstvist, vi har advokat inkopplad som skickat krav till Pergo (Unilin som företaget bakom heter) men de har fortsatt vägrat lägga om golvet. Nu blir det tingsrätt härnäst.
Vår golvläggare berättade att vi var långt ifrån ensamma med dessa problem med Pergo vilket förvånad mig då det är ett så stort golvmärke men ju mer jag läser på forum destu sämre bild får jag av Pergo dessvärre.
Oj, ja vi har inte fått vårat golv utbytt heller. Det som de har erbjudit oss är att ersätta oss med ett nytt golv, men de kommer inte att stå för arbetet.
För tillfället så har vi lagt ner det hela då vi inte i nuläget orkar hålla på att kämpa om detta.
Men, spännande om det är så att ni går till tingsrätt, för då kan det bli något att jobba vidare mot för oss.
Stort lycka till och uppdatera gärna här hur det går.
 
W webkocken skrev:
Oj, ja vi har inte fått vårat golv utbytt heller. Det som de har erbjudit oss är att ersätta oss med ett nytt golv, men de kommer inte att stå för arbetet.
För tillfället så har vi lagt ner det hela då vi inte i nuläget orkar hålla på att kämpa om detta.
Men, spännande om det är så att ni går till tingsrätt, för då kan det bli något att jobba vidare mot för oss.
Stort lycka till och uppdatera gärna här hur det går.
Om du vill skicka gärna namn och kontaktuppgifter till oss så kan vi skicka ett eventuellt positivt utfall från domstol till er.
De har erbjudit oss nytt golv också men det är ju fullständigt orimligt, golvet kostar 18' i butik, omläggningen kostar 40'.
Vi har ett nytt golv idag, varför skulle vi lägga ut 40' på en omläggningen? Enda anledningen är ju att det är materialet på deras golv vilket de erkänt. Känns helt sanslöst.
Kan bara avråda alla från att köpa ett Pergogolv, de verkar 100% oseriösa.
 
  • Gilla
Frökenkavat och 1 till
  • Laddar…
Samma för oss, vi får nytt golv men inte arbetet betalt. Känner heller inte att vi orkar ta striden, tänkte det först men pga måendet så funkar det inte just nu.
 
M maallee skrev:
Samma för oss, vi får nytt golv men inte arbetet betalt. Känner heller inte att vi orkar ta striden, tänkte det först men pga måendet så funkar det inte just nu.
Riktigt tråkigt att höra!
 
M maallee skrev:
Samma för oss, vi får nytt golv men inte arbetet betalt. Känner heller inte att vi orkar ta striden, tänkte det först men pga måendet så funkar det inte just nu.
Ja, där ser man... verkar vara många som har dessa problem.
Jag förstår att Pergo inte vill stå för arbetet, det skulle kosta de enorma pengar.
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Samma här. Gjuten platta men ingen golvvärme. Det var husets tidigare ägare som lade in golvet.

Nu har jag tur att jag ska byta golv ändå men jag kommer inte välja Pergo efter att ha läst detta. Har ett par tre resningar i nuvarande golvet fördelat på ca 80m2. Inget överdrivet direktsolljus.
 
E.6745 E.6745 skrev:
Nyfiken på hur det gått för er?
Har nämligen lagt in samma golv, vinylklick från Pergo, och vi har stora problem med det.
Reklamerade till Pergo 2018 och de godkände ärendet som reklamation men har sedan trots detta vägrat byta ut det.
Nu har saken gått så långt som till en rättstvist, vi har advokat inkopplad som skickat krav till Pergo (Unilin som företaget bakom heter) men de har fortsatt vägrat lägga om golvet. Nu blir det tingsrätt härnäst.
Vår golvläggare berättade att vi var långt ifrån ensamma med dessa problem med Pergo vilket förvånad mig då det är ett så stort golvmärke men ju mer jag läser på forum destu sämre bild får jag av Pergo dessvärre.
Det här hade varit intressant att höra fortsättningen på, för en som övervägt att lägga just vinylgolv från Pergo. Jag hoppas att det har eller kommer att gå bra i tingsrätten. Starkt av er att dra det vidare!
 
V Vardagsrum skrev:
Det här hade varit intressant att höra fortsättningen på, för en som övervägt att lägga just vinylgolv från Pergo. Jag hoppas att det har eller kommer att gå bra i tingsrätten. Starkt av er att dra det vidare!
Tack! Ja, jag har aldrig varit i en liknande situation tidigare men jag skulle bäst beskriva det som att vi fick nog. Det spelade ingen roll om det så hade handlat om 1kr, Pergo ska bane mig följa samma lagstiftning som vi övriga. Och det var på ett så fullt och utstuderat sätt de agerade så vi blev helt enkelt heligt förbannade.
Men det blev ett snabbt avslut på det då Pergo kröp till korset precis innan vi skulle skicka in till Tingsrätten och de tillsammans med bygghandels som sålt golvet till oss ersatte oss med 100% av det vi begärt.

Mitt råd till er som ännu inte köpt ett Pergogolv är enkelt, gör det inte.
Till er som köpt ett Pergogolv och fått problem med det och reklamerat är rådet: Ge er inte. Ni har rätt till ersättning för såväl golvet (vid godkänd reklamation) som för de merkostnader ni får för omläggning, stå på er, det går att få rätt.
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.