Gamla diskmaskinen la av igår.
For iväg till elgiganten och köpte billigaste som fanns hemma.
Hem kopplat in skiten.
Fixar till listerna runt maskin och golvet som va dåliga nu när man ändå höll på där.

Startar maskinen kollar anslutningarna.
Allt såg bra ut..

Går iväg städar lite, (tre ungar hemma). Efter en stund går jag ut i köket och ser massa vatten (0.5liter kanske.) ut med maskinen. Kollar slangarna. Allt är helt inga läckor. Torkar upp och startar igen. Efter en stund va det vatten igen.
Nu såg jag att det läcker från luckan ifram. Öppnade och kände hela listen runt om. Allt känns bra.

Va gäller egentligen?
Kommer de skicka ut en support om en vecka som ska kolla på den?

Får jag en ny direkt?

Blir ändå ett jäkla mer jobb nu. Har diskmaskin i ett hörn. Och det va vatten mot golvlister vet inte om jag behöver riva upp det.
Startade min avvfukare nu så får jag se imorgon.

Något de står för om något blir förstört?

Någon som vart med om något liknande?
 
S
Min första tanke är om det finns kvar något förpackningsmaterial som gör att den läcker? Typ en tejpbit eller något vid någon packning/tätning till luckan. Vad är det för diskmaskin? Jag har aldrig hört något liknande, de flesta tillverkare testkör sina maskiner för att kolla att dom inte läcker etc.
 
reklamera direkt så ska du slippa att få den reparerad och få en ny istället.
 
Är det inte öppet köp på Elgiganten? Lämna tillbaka utan krångel tänker jag
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Åk tillbaka med maskinen och be om att få den utbytt och förklara varför. Du hjälper både EGAB och framförallt nästa kund om du är ärlig och säger som det är.
 
Jag ska absolut åka ner direkt när de öppnar. Men vill verkligen inte ha en sån här maskin igen. Men hur funkar det med skador. Jag kollade nu och golvet har rest sig lite mellan skarvarna.
 
Så du beskrev det i starten lät det som att du torkade upp vattnet ganska direkt, svårt att se att det skadade golvet på så kort tid.
Men ditt försäkringsbolag bör du kontakta.

Vill du ha ersättning från elgiganten så får du nog stå ut med att få ut en tekniker som bekräftar att allt är gjort efter konstens alla regler och att det är maskinen som är felaktig, och även sedemera reparera maskinen.
 
Jag kan inte säga hur länge vattnet han legat på golvet. Kanske 15-20 min.

Golvet kanske lägger sig.
Avfuktaren står på.

Sjukt störande. Renoverade huset för 5år sedan. Så tapeter, golv lister mm är fortfarande rätt nytt.
Köket byttes vid renoveringen.
Hoppas inte det han bli några fuktskador den korta tiden. Och kan inte säga hur mycket som rann ut. Två badhanddukar fick jag ta.

Tog ett kort under luckan upp bakom luckan. Svårt att se men syns att det har runnit där. Isoleringen bakom luckan är blöt. Blöt isolering och vattendroppar längs en vit vägg och ett silverfärgat rör, indikation på vattenläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
A
var den ny i kartong utan transportskador?
Jag vet att felgiganten ställer ut transportskadade maskiner i "fyndhörnan".

annars kan jag tänka mig att maskinen står i kläm så att luckan ej sitter centrerad i chassit, detta bör du kolla innan de kommer ut till dig annars åker installatören på detta
 
Helt ny. Inga skador. Jag prova att dra ut maskinen på golvet och starta den en gång i morse. Kom vatten efter en stund körning. Kanske 15minuter in i programmet
 
A
antingen tar den in för mycket vatten eller sitter en spolarm fast
 
Pausade nu precis när det börja läcka. Va absolut inte för mycket vatten.
Tror det läcker därifrån man lägger diskmaskinstabletten. Vild gissning.

Öppet fack för diskmaskinstablett i diskmaskin med vattendroppar runt, möjligt läckageområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
inte omöjligt men ovanligt
kan ju hända på en billig maskin från polen
 
Skulle även kunna vara tätningslisten runt luckan som har vikt sig lr på annat sätt ej sluter tätt
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.