Andra grenen utifrån å röret dom an sluter till är?
 
F fsn skrev:
Jag känner att jag är lite offside här.... När su visade bilder från badrummet så fick jag intrycket att du hade gjuten platta?

Bilderna utifrån ser ju onekligen ut som nån typ av krypgrund? Har dom fyllt det utrymmet med EPS-betong?
Det är ett gammalt hus, med lita olika grund. Men under badrummet var det en platta på 15cm som låg direkt mot marken. Och marken består i princip av enbart sand här i området.
 
Å den sista med en 90 graders kan väl fungera men det e inte rätt ska vara 45°
 
O Opus skrev:
Andra grenen utifrån å röret dom an sluter till är?
Kan du svara med en bild så jag fattar :crysmile:
 
Kanon (y)

Tolkar som att hålet fortfarande är öppet, täck för hålet på utsidan med en skiva eller liknande så det inte blåser in så sparar du några kronor på värmen tills dom fixar det på riktigt.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Kanon (y)

Tolkar som att hålet fortfarande är öppet, täck för hålet på utsidan med en skiva eller liknande så det inte blåser in så sparar du några kronor på värmen tills dom fixar det på riktigt.
Hålet i muren är igengjutet. Men nu när det är -18 så kyler det på rätt bra ändå. Ingen jord som isolerar.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Ett sånt gnäll. Jag tycker nog företaget försökt att efter bästa förmåga fixa till felet. Det lär ha kostat dom rejäla summor att fixa till detta.
Sen om det skulle varit någon annan rördel så lär det troligen inte ha någon påverkan på funktionen på avloppet.
Jag tycker dom tagit sitt ansvar och löst det uppkomna problemet. Dom lär troligen inte heller göra om det.
 
Gnäll å gnäll dom kan väl göra RÄTT från början å inte lägga det på beställaren eller??
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
O Opus skrev:
Gnäll å gnäll dom kan väl göra RÄTT från början å inte lägga det på beställaren eller??
Man kan göra fel i bland. Eller du kanske aldrig har gjort något fel i hela ditt liv?
 
  • Wow
EvertL
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Ett sånt gnäll. Jag tycker nog företaget försökt att efter bästa förmåga fixa till felet. Det lär ha kostat dom rejäla summor att fixa till detta.
Jag tycker dom tagit sitt ansvar och löst det uppkomna problemet.
Jag beställer en tjänst och en produkt. Betalar 150 000 för att få ett badrum som följer branschreglerna. När jag inte får det, får jag lov att ta ut en spolbil med kamera 4 gånger innan dom går med på att dom har gjort fel. Under tiden så småtjafsas det om kronor och ören medan jag är inne på nionde veckan av badrumsrenovering, och slutet är långt borta.

Dom får lägga ut hur mycket pengar dom vill. Jag vill ju bara ha den produkt jag har beställt. Jag beställde inte uppriven asfalt, hål i vardagsrumsgolvet eller tätskikt som inte följer branschreglerna.

Fattar inte varför man ansluter sig till en branschorganisation om man inte gör som reglerna säger. Då kunde jag lika gärna ha anlitat svart arbetskraft, fast för en billigare peng.
 
  • Gilla
EvertL och 9 till
  • Laddar…
Det har jag säkert men inte så grova att man ska gå genom golvet för att hitta lösningar
 
GoC GoC skrev:
Man kan göra fel i bland. Eller du kanske aldrig har gjort något fel i hela ditt liv?
Som jag skriver i trådstarten så hade jag köpt ett misstag. Det är inte problemet. Problemet är att dom duckar ansvar och påstår att det är mitt fel då jag är byggherre. Och att dom rättar till det på goodwill.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Det är INTE goodwill från deras sida möjligtvis från din så du in begär skadestånd!
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
T
Detta rör från toa borde ansluta via 45 grader och inte 90 grader
 
  • Avloppsrör med felaktig 90 graders koppling markerad, bör vara 45 grader enligt inlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.