54 351 läst · 220 svar
54k läst
220 svar
Företag påstår att det är mitt ansvar att de kopplat avloppet fel
Det är ett gammalt hus, med lita olika grund. Men under badrummet var det en platta på 15cm som låg direkt mot marken. Och marken består i princip av enbart sand här i området.F fsn skrev:
Hålet i muren är igengjutet. Men nu när det är -18 så kyler det på rätt bra ändå. Ingen jord som isolerar.Luddis_1 skrev:
Ett sånt gnäll. Jag tycker nog företaget försökt att efter bästa förmåga fixa till felet. Det lär ha kostat dom rejäla summor att fixa till detta.
Sen om det skulle varit någon annan rördel så lär det troligen inte ha någon påverkan på funktionen på avloppet.
Jag tycker dom tagit sitt ansvar och löst det uppkomna problemet. Dom lär troligen inte heller göra om det.
Sen om det skulle varit någon annan rördel så lär det troligen inte ha någon påverkan på funktionen på avloppet.
Jag tycker dom tagit sitt ansvar och löst det uppkomna problemet. Dom lär troligen inte heller göra om det.
Jag beställer en tjänst och en produkt. Betalar 150 000 för att få ett badrum som följer branschreglerna. När jag inte får det, får jag lov att ta ut en spolbil med kamera 4 gånger innan dom går med på att dom har gjort fel. Under tiden så småtjafsas det om kronor och ören medan jag är inne på nionde veckan av badrumsrenovering, och slutet är långt borta.GoC skrev:
Dom får lägga ut hur mycket pengar dom vill. Jag vill ju bara ha den produkt jag har beställt. Jag beställde inte uppriven asfalt, hål i vardagsrumsgolvet eller tätskikt som inte följer branschreglerna.
Fattar inte varför man ansluter sig till en branschorganisation om man inte gör som reglerna säger. Då kunde jag lika gärna ha anlitat svart arbetskraft, fast för en billigare peng.
Som jag skriver i trådstarten så hade jag köpt ett misstag. Det är inte problemet. Problemet är att dom duckar ansvar och påstår att det är mitt fel då jag är byggherre. Och att dom rättar till det på goodwill.GoC skrev: